ТОВ «ЕС.СІ.АЙ.-КОНСАЛТИНГ»
послуги з ведення бухгалтерського обліку та складання звітності, консультування та проведення семінарів з питань бухгалтерського обліку та оподаткування
м. Житомир, вул. Київська, 77, Бізнес-центр «Глобал», оф. 68
+38(097)-298-35-62, +38(093)-415-76-99 сайт: www.sci-consulting.com.ua e-mail: info@sci-consulting.com.ua
|
||
ОГЛЯД ОСТАННІХ ЗМІН ЗАКОНОДАВСТВА ТАРОЗ’ЯСНЕНЬ МІНІСТЕРСТВ, ВІДОМСТВ ТА КОНТРОЛЮЮЧИХ ОРГАНІВ
|
||
В частині проектів нормативно-правових актів
|
||
Проект Закону щодо зниження податкового навантаження на фізичних осіб – підприємців Режим доступу: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=65439 На офіційному веб-порталі ВРУ розміщено Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо усунення норм, які порушують права та законні інтереси фізичних осіб-підприємців)». Законопроектом вносяться наступні зміни: 1. До Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон): - виключення з платників ЄСВ ФОП, що мають основне місце роботи, де отримують заробітну плату, що дорівнює або перевищує розмір мінімальної заробітної плати (ч. 4 п. 1 ст. 4 Закону); - скасування зобов’язання сплати мінімального розміру ЄСВ у разі відсутності діяльності, тобто за місяць, у якому не було отримано доходу/прибутку, сплата внеску здійснюється лише на добровільних засадах (ч. 2 п. 1 ст. 7 Закону); - корекція ставки ЄСВ для ФОП, зокрема, що перебувають на спрощений системі оподаткування, на відсоток який відраховується до інших фондів, крім ПФУ – на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування (нова редакція ч. 15 та 28 ст. 8 Закону). 2. До Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні» в частині можливості застосування суб’єктами малого і середнього підприємництва спрощених форм з обліку кадрів і праці (зміни до статті 4 та нова стаття 23).
|
||
Актуальні роз’яснення міністерств, відомств та контролюючих органів:
|
||
В частині питань соціального захисту населення
|
||
Щодо питань відшкодування вартості послуг з догляду за дитиною до трьох років Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/68-2019-%D0%BF Кабмін України постановою від 30.01.2019 р № 68 затвердив Порядок відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня». Урядом прийнято рішення, спрямоване на забезпечення реалізації ініціативи із запровадження послуги «муніципальна няня» з догляду за дитиною до трьох років. Порядком визначено, що: - відшкодування вартості послуги «муніципальна няня» є щомісячною адресною компенсаційною виплатою матері/батьку або опікуну дитини до трьох років; - компенсація послуги «муніципальна няня» виплачується отримувачу послуги «муніципальна няня» (батько/мати або опікун) у розмірі прожиткового мінімуму на дітей віком до шести років, встановленого на 1 січня відповідного року, за кожну дитину, якій надається послуга з догляду муніципальною нянею. Компенсація надається за умови укладання угоди/ договору про здійснення догляду за дитиною до трьох років між отримувачем послуги «муніципальна няня» (батько/мати або опікун) та муніципальною нянею (фізична особа-підприємець/юридична особа). Компенсація послуги «муніципальна няня» не надається батькам, які є батьками-вихователями дитячих будинків сімейного типу, прийомними батьками, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства.
|
||
В частині використання електронного сервісу ДФС
|
||
Нова можливість перегляду в електронному кабінеті інформації щодо відповідності платника податку критеріям ризиковості Режим доступу: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/368106.html В Електронному кабінеті платникам надано он-лайн доступ до інформації щодо відповідності платника податку критеріям ризиковості, визначених відповідно до пункту 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Інформація про відповідність платника критеріям ризиковості (у разі її наявності) відображається в особистому кабінеті із зазначенням пункту таких критеріїв, а також дати внесення/виключення платника податку до/з переліку ризикових платників податків. Крім того, в Електронному кабінеті платники мають доступ до показників: D (навантаження за останні 12 календарних місяців), Р (сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування кількісних і вартісних показників, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних у звітному періоді) в розрізі періодів, та позитивної податкової історії платника податку за визначеними критеріями.
|
||
В частині касових операцій
|
||
Внесено зміни до законодавства в частині порядку ведення касових операцій Режим доступу: https://bank.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=88169624&cat_id=80928 Національний банк України вніс певні зміни до нормативно-правових актів, стосовно порядку ведення касових операцій у національній валюті. Зміни стосуються наступного: - уточнено норми щодо оприбуткування готівки при застосуванні реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) з урахуванням вимог наказу Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 “Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій” (зі змінами – наказ від 20.09.2018 № 773). Зокрема надається можливість оприбуткування готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО без ведення касової книги, шляхом забезпечення зберігання щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в електронній формі протягом трьох років і занесення інформації згідно з фіскальними звітними чеками до відповідних книг обліку (книги обліку розрахункових операцій – у разі її використання); - розширено перелік випадків, на які не поширюються обмеження готівкових розрахунків між суб’єктами господарювання та фізичними особами у розмірі 50 000 гривень. Тепер такі обмеження не поширюються на виплати, пов’язані з оплатою праці (зокрема враховуючи соціальну значимість таких питань) та на використання готівкових коштів з фонду оперативно-розшукових (негласних слідчих) дій - унесено зміни до порядку встановлення ліміту каси небанківським фінансовим установам, які отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків та які, крім операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, здійснюють видачу переказів готівкою. Небанківським фінансовим установам пропонується встановлювати ліміт каси в сумі, необхідній для забезпечення своєчасного та в повному обсязі виконання зобов’язань з виплати сум переказів за першою вимогою отримувача; - уточнено поняття відокремлених підрозділів суб’єктів господарювання та визначено, що це філії, представництва, відділення, що наділяються частиною майна господарських організацій, здійснюючи щодо цього майна право оперативного використання чи інше речове право, передбачене законодавством України, та інші структурні підрозділи (стаціонарні або пересувні), де реалізуються товари, надаються послуги та здійснюються розрахункові операції. |
||
В частині податкової звітності
|
||
Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки Режим доступу: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/73169.html Мінфін наказом від 15.11.2018 р. №897 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» виклав у новій редакції форму декларації з податку на нерухоме майно. Даний Наказ 18 січня опубліковано в «Офіційному віснику України» №5/2019, та з цієї дати вважається таким, що набрав чинність. Декларацією передбачено, що до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування подається одна Декларація. У разі існування об’єктів нерухомості, що знаходяться на території адміністративно-територіальних одиниць, які відповідають різним кодам органів місцевого самоврядування за КОАТУУ, але ці адміністративно-територіальні одиниці обслуговуються одним контролюючим органом, Декларація подається з кількома додатками відповідного типу (на сьогодні Декларації надаються окремо по кожній адміністративно-територіальній одиниці). Органи ФДС рекомендують декларувати свої податкові зобов’язання у 2019 році за новою формою декларації. Водночас не має заперечень, якщо платники будуть подавати декларацію за старою формою. Але до контролюючого органу має бути надана декларація тільки за однією формою.
|
||
Оновлена форма декларації з податку на прибуток Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1303-18 14 грудня 2018 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 19.10.2018 № 842 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» (далі – Наказ), зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15 листопада 2018 року за № 1303/32755 (далі – наказ № 842). У зв’язку з набранням чинності даного Наказу органи ДФС рекомендують платникам податку на прибуток підприємств за базовий звітний (податковий) період – 2018 рік подавати податкову декларацію за оновленою формою. В програмних забезпеченнях, за допомогою яких подається звіність, форму декларації можна знайти за ідентифікатором J0100117. Органи ДФС також зазначають, що до 01.04.2019 р. буде забезпечено також прийняття декларацій за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (у редакції наказу від 28.04.2017 № 467), але після 01.04.2019 декларації прийматимуться тільки за новою формою.
|
||
В частині податкових перевірок
|
||
Оновлений план-графік перевірок ДФС на 2019 рік Режим доступу: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/362017.html Відповідно до п.77.1 ПКУ ДФС 22 грудня 2018 року на офіційному веб-порталі ДФС було оприлюднено план-графік документальних перевірок ДФС на 2019 рік. 13 лютого 2019 року з’явилася інформація про внесені зміни до Розділу І плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб» та Розділу ІІ плану-графіка «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів» з урахуванням коригування (лютий 2019 року). |
||
В частині оподаткування податком на додану вартість |
||
Щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з відповідального зберігання товарно-матеріальних цінностей (далі – ТМЦ) (Лист ДФСУ №478/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 11.02.2019 р.) |
Операція з передачі ТМЦ зберігачу на відповідальне зберігання для поклажодавця не є об’єктом оподаткування ПДВ відповідно до підпункту 196.1.2 пункту 196.1 статті 196 розділу V ПКУ. Податкові зобов'язання у поклажодавця та податковий кредит у зберігача при такій передачі те визначаються. У разі якщо після закінчення терміну такого зберігання, що визначений у договорі, зберігач не повертає ТМЦ поклажодавцю, такі ТМЦ вважаються поставленими, та операція з їх постачання підлягає оподаткуванню ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної пунктом 188.1 статті 188 розділу V ПКУ. При цьому датою виникнення податкових зобов'язань з ПДВ у поклажодавця відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПКУ розділу V ПКУ є дата закінчення терміну зберігання ТМЦ, що визначена у договорі, або дата зарахування коштів компенсації за неповернуті ТМЦ залежно від події, яка відбулася раніше.
|
|
Щодо можливості формування податкового кредиту з ПДВ у разі придбання послуг у неприбуткової організації, яка не є зареєстрованим платником ПДВ (Лист ДФСУ №477/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 11.02.2019 р.) |
Враховуючи норми ПКУ, які регулюють порядок формування податкового кредиту з ПДВ, неприбуткова організація, яка не є зареєстрованим платником ПДВ, не має права на складання податкових накладних та нарахування сум ПДВ. При цьому Розрахунок податкових зобов'язань не може бути підставою для включення сум ПДВ до складу податкового кредиту. Таким чином, підстави для формування підприємством податкового кредиту у разі придбання ним послуг у неприбуткової організації, яка не зареєстрована платником ПДВ, на підставі Розрахунку податкових зобов'язань, складеному такою неприбутковою організацією при отриманні послуг від нерезидента, відсутні.
|
|
Щодо порядку віднесення сум ПДВ до податкового кредиту платником податку, який застосовує касовий метод обліку ПДВ (Лист ДФСУ №475/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 11.02.2019 р.) |
Починаючи з 03.12.2017 суми ПДВ, зазначені у податкових накладних / розрахунках коригування до таких податкових накладних, складених як до зазначеної дати, так і після неї, та вчасно зареєстрованих в ЄРПН, можуть бути віднесені платниками податку, у тому числі платниками податку, які застосовують касовий метод податкового обліку ПДВ, до складу податкового кредиту протягом 1095 календарних днів з дати складання таких податкових накладних / розрахунків коригування (у разі дотримання інших умов, встановлених Кодексом для формування податкового кредиту). Таким чином, платник податку, який застосовує касовий метод податкового обліку ПДВ, включає до податкового кредиту суми ПДВ, зазначені у отриманих податкових накладних, вчасно зареєстрованих в ЄРПН, у звітному (податковому) періоді, у якому відбулася сплата коштів (надано інші види компенсації) за придбані товари/послуги, але не пізніше терміну, визначеного пунктом 198.6 статті 198 ПКУ (1095 календарних днів з дати складання податкової накладної), або у будь-якому наступному звітному (податковому) періоді в межах вищезазначеного терміну. |
|
Щодо оподаткування ПДВ операцій зі списання кредиторської заборгованості, що виникла до 01.07.2015 р. (Лист ДФСУ №459/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 08.02.2019 р.) |
Якщо платник податку при придбанні товарів/послуг на підставі отриманої податкової накладної, складеної до 01.07.2015, сформував податковий кредит, але такі товари/послуги не оплачені протягом 1095 днів, то у податковому періоді, в якому відбувається списання кредиторської заборгованості, платнику податку необхідно відкоригувати суму податкового кредиту, сформованого при отриманні неоплачених товарів /послуг. Зменшення податкового кредиту у вказаному випадку здійснюється на підставі бухгалтерської довідки. Якщо платник при придбанні товарів/послуг сформував податковий кредит на підставі податкової накладної, складеної після 01.07.2015 та зареєстрованої в ЄРПН, але оплата за такі товари/послуги не здійснюватиметься, тобто вони фактично отримані покупцем на безоплатній основі, то у податковому періоді, в якому відбувається списання кредиторської заборгованості, платнику податку – покупцю необхідно нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ за правилами, визначеними пунктом 198.5 статті 198 розділу V ПКУ.
|
|
Щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг особою, що визнана управителем багатоквартирного будинку (Лист ДФСУ №457/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 08.02.2019 р.) |
У управителя багатоквартирного будинку відсутній об’єкт оподаткування ПДВ за операціями з постачання води, теплової енергії, природного газу та електричної енергії, кошти за які власники жилих і нежилих приміщень перераховують безпосередньо на рахунки підприємств, організацій, які постачають такі товари/послуги, або перераховують на рахунок управителя багатоквартирного будинку для накопичення і наступного перерахунку підприємствам, організаціям, які постачають такі товари/послуги. При цьому у випадку встановлення управителем багатоквартирного будинку для власників жилих і нежилих приміщень окремої плати за послуги з перерахунку отриманих від таких власників коштів підприємствам, організаціям, що постачають воду, теплову енергію, природний газ та електричну енергію, у управителя багатоквартирного будинку виникає об’єкт оподаткування ПДВ виходячи з вартості поставлених послуг.
|
|
Щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з постачання комплектного карткового видання (Лист ДФСУ №456/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 08.02.2019р.) |
Режим звільнення від оподаткування ПДВ, визначений підпунктом 197.1.25 пункту 197.1 статті 197 розділу V Кодексу, поширюється на операції з: - постачання (передплати) та доставки періодичних видань друкованих засобів масової інформації (крім видань еротичного характеру) вітчизняного виробництва; - підготовлення (літературне, наукове і технічне редагування, коригування, дизайн та верстка), виготовлення (друк на папері чи запис на електронному носієві) та розповсюдження книжок, у тому числі електронного контенту (крім видань еротичного характеру) вітчизняного виробництва, учнівських зошитів, підручників та навчальних посібників і словників українсько-іноземної або іноземно-української мови вітчизняного виробництва. У разі якщо видання відносяться до видань, визначених у підпункті 197.1.25 пункту 197.1 статті 197 розділу V Кодексу (у тому числі дитячих книжкових видань), то операція з постачання таких видань звільняється від оподаткування ПДВ.
|
|
Щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з продажу проїзних документів на проїзд у міському пасажирському транспорті із застосуванням автоматизованої системи обліку оплати проїзду (далі – АСОП) (Лист ДФСУ № 441/6/99-99-15-03-02-15/ІПКвід 08.02.2019 р.) |
Податкові зобов'язання з ПДВ з вартості послуг з перевезення визначаються суб'єктом господарювання, який є перевізником (надає послуги перевезення). При цьому якщо таким перевізником надаються послуги з перевезення пасажирів міським пасажирським транспортом (крім таксі), тарифи на які затверджено уповноваженим органом, операції з постачання таких послуг звільняються від оподаткування ПДВ. Суб'єкти господарювання, які не є перевізниками (не надають послуги перевезення) та є учасниками процесу оформлення електронних перевізних документів (зокрема, здійснюють прийом коштів за квитки та їх подальше перерахування), визначають свої податкові зобов'язання з ПДВ лише з вартості наданих ними послуг, пов’язаних з продажем таких проїзних документів, без урахування вартості перевезення, що перераховується ними оператору АСОП. Дата виникнення податкових зобов’язань за операціями з надання таких послуг визначається за правилами, встановленими пунктом 187.1 статті 187 ПКУ.
|
|
Щодо порядку формування податкових зобов’язань з ПДВ та застосування касового методу при здійсненні операцій з постачання послуг із водопостачання і водовідведення (Лист ДФСУ № 460/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 08.02.2019 р.)
|
Платник податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, перелічені у пунктах 187.10 статті 187 розділу V та 44 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, визначає дату виникнення податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ за касовим методом виключно за такими операціями. За операціями, які не передбачені пунктами 187.10 статті 187 розділу V та 44 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, платник податку повинен застосовувати загальні правила визначення дати виникнення податкових зобов’язань та формування податкового кредиту, встановлені відповідно пунктами 187.1 статті 187 та 198.2 статті 198 розділу V ПКУ.
|
|
Щодо включення до бази оподаткування ПДВ платника податку компенсації понесених ним витрат зі сплати орендної плати за землю, отриманої від нового власника нерухомості, що розташована на земельній ділянці, стосовно якої не переоформлено на нового власника договір оренди земельної ділянки з уповноваженим органом державної влади та/або органом місцевого самоврядування (Лист ДФСУ № 440/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 08.02.2019 р.)
|
Отримання коштів платником податку від нового власника нерухомості як компенсації понесених витрат зі сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, на якій розташована така нерухомість, не є об’єктом оподаткування ПДВ.
|
|
Щодо порядку віднесення сум ПДВ до податкового кредиту платником податку, який застосовує касовий метод обліку ПДВ (Лист ДФСУ № 416/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 06.02.2019 р.) |
Платник податку, який застосовує касовий метод податкового обліку ПДВ, включає до податкового кредиту суми ПДВ, зазначені у отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, у звітному (податковому) періоді, у якому відбулася сплата коштів (надано інші види компенсації) за придбані товари/послуги, але не пізніше терміну, визначеного пунктом 198.6 статті 198 ПКУ (1095 календарних днів з дати складання податкової накладної), або у будь-якому наступному звітному (податковому) періоді в межах вищезазначеного терміну. |
|
В частині оподаткування податком на прибуток
|
||
Щодо відображення в Декларації з податку на прибуток підприємств суми амортизації по активах вартістю менше 6000 гривень (Лист ДФСУ № 485/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 11.02.2019 р.) |
В цілях оподаткування матеріальні активи, вартість яких не перевищує 6000 гривень, не належать до основних засобів. З урахуванням положень пп. 138.3.1 п. 138.3 ст. 138 Кодексу вартість необоротних активів, що не перевищує 6000 гривень, у податковому обліку не підлягає амортизації. У рядках 1.1.1 та 1.2.1 АМ додатка РІ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємства, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 р. № 897 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28 квітня 2017 року № 467) зазначаються різниці, які виникають при нарахуванні амортизації основних засобів або нематеріальних активів без врахування амортизації необоротних матеріальних активів, вартість яких не перевищує 6000 гривень.
|
|
Щодо амортизації витрат на поліпшення орендованих основних засобів у податковому обліку (Лист ДФСУ № 436/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 07.02.2019 р.) |
Вартість поліпшення орендованих основних засобів для цілей розрахунку податкової амортизації зараховується як новий об’єкт групи 9 «інші основні засоби» з мінімально допустимим строком корисного використання 12 років, визначеної у п.п. 138.3.3 п. 138.3 ст. 138 Кодексу.
|
|
Щодо повернення об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку (далі – ОСББ) у статусі неприбуткової організації невикористаних цільових коштів співвласників у зв’язку з припиненням фінансування міською радою програми утеплення фасадів будинків та щодо використання ОСББ коштів у вигляді процентів за депозитом (Лист ДФСУ № 432/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 07.02.2019 р.) |
Повернення ОСББ співвласникам невикористаних цільових коштів, попередньо внесених ними на утеплення фасаду будинку за програмою співфінансування з міською радою, у зв’язку з припиненням фінансування цієї програми не є підставою для виключення ОСББ з Реєстру неприбуткових установ та організацій за умови дотримання вимог, встановлених п. 133.4 ст. 133 Кодексу. ОСББ, яке має статус неприбуткової організації, не сплачує податок на прибуток підприємств з доходів у вигляді процентів від розміщення коштів у депозит за умови, що такі доходи використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами. У разі недотримання неприбутковою організацією вимог, встановлених п. 133.4 ст. 133 Кодексу, така організація підлягає виключенню з Реєстру неприбуткових установ та організацій з визначенням податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств згідно з підпунктами 133.4.3 та 133.4.4 п. 133.4 ст. 133 Кодексу.
|
|
Щодо податкового обліку з податку на прибуток підприємств операцій з придбання програмної продукції у вигляді екземплярів (копій) оновлених версій прикладних комп’ютерних програм на умовах невиключної ліцензії (Лист ДФСУ № 424/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 06.02.2019 р.) |
У разі віднесення придбаних платником податку на прибуток прав на користування комп’ютерними програмами до нематеріальних активів фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму нарахованої амортизації таких нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності та зменшується на суму розрахованої амортизації нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ст. 138 Кодексу за умови призначення їх для використання у господарській діяльності. У разі ліквідації об’єкта нематеріальних активів фінансовий результат до оподаткування на підставі абз. Четвертого п. 138.1 ст. 138 Кодексу збільшується, зокрема, на суму залишкової вартості такого окремого об'єкта нематеріальних активів, визначеної відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, та згідно з абз. Третім п. 138.2 ст. 138 Кодексу фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму залишкової вартості такого окремого об'єкта нематеріальних активів, визначеної з урахуванням положень ст. 138 Кодексу.
|
|
Щодо питання встановлення відповідності умов для контрольованих операцій принципу «витягнутої руки» по ввезенню у митному режимі імпорту товарів, що мають біржове котирування (Лист ДФСУ № 481/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 11.02.2019 р.) |
Для контрольованих операцій з вивезення товарів у митному режимі експорту, що мають біржове котирування, Кодексом передбачено можливість застосування також інших методів встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки», а саме: ціни перепродажу, «витрати плюс», чистого прибутку, розподілення прибутку.
|
|
В частині оподаткування податком з доходів фізичних осіб
|
||
Щодо визначення резидентського статусу фізичної особи з метою оподаткування доходу у вигляді спадщини (Лист ДФСУ № 430/Ф/99-99-13-02-03-14/ІПК від 06.02.2019 р.) |
Поняття «резидент» та умови набуття платником податку статусу резидента України встановлено п.п. 14.1.213 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, зокрема, фізична особа- резидент – це фізична особа, яка має місце проживання в Україні. З метою оподаткування доходу у вигляді спадщини фізична особа може вважатися резидентом України за умови дотримання положень п.п. 14.1.213 п. 14.1 ст. 14 Кодексу. При цьому за результатами звітного податкового року, в якому іноземець набув статусу резидента України, він має подати річну податкову декларацію, в якій зазначає доходи з джерелом їх походження в Україні та іноземні доходи (п.п. 170.10.4 п. 170.10 ст. 170 Кодексу).
|
|
Щодо оподаткування нерухомості, отриманої у спадщину (дарунок) від батька чи від бабусі (Режим доступу: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/368227.html)
|
Якщо у 2018 році фізична особа отримала у спадщину від батька чи від бабусі нерухоме майно, то дохід у вигляді вартості цього майна не оподатковується. Тобто об’єкти спадщини, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення оподатковується за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб. При цьому членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. А членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки. Аналогічний порядок оподаткування при отриманні майна у дарунок від членів сім’ї дарувальника першого та другого ступенів споріднення. Разом з тим, слід зазначити, що для застосування зазначеного порядку оподаткування між обдарованим та дарувальником повинен бути укладений договір відповідно до норм Цивільного кодексу України. У такому випадку подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – річна податкова декларація) не потрібно, але за відсутності інших підстав, коли подання декларації є обов’язковим. Наприклад, платник податку отримав доходи від продажу корпоративних прав підприємства та отримав у спадщину нерухоме майно, то в такому випадку річну податкову декларацію необхідно подати.
|
|
В частині оподаткування рентної плати
|
||
Чи має право Підприємство при визначенні з 01.01.2018 об’єкта оподаткування за спеціальне використання води не справляти податкові зобов’язання по рентній платі за спеціальне використання води з обсягів води, постаченої населенню для задоволення його питних і санітарно-гігієнічних потреб (Лист ДФСУ № 461/6/99-99-12-02-03-15/ІПК від 08.02.2019 р.) |
Податковим Кодексом не передбачено процедур зменшення обсягів води, яка є об’єктом оподаткування рентною платою, та, відповідно, умов для не справляння зазначеного податкового платежу з будь-яких обсягів води, незалежно від напрямків її використання (постачання). Разом з тим, платникам Рентної плати надана податкова преференція, яка полягає у тому, що для визначеного пунктом 255.4 статті 255 Кодексу вичерпного переліку видів обсягів води платники Рентної плати визначають податкові зобов’язання, які дорівнюють «0», зокрема, за частину об’єкта оподаткування Рентною платою, яка постачається населенню для задоволеня його питних і санітарно-гігієнічних потреб. Використання зазначеної податкової преференції полягає в алгебраїчному множенні 3 (трьох) елементів Рентної плати – об’єкта оподаткування (обсяги води, яка постачається населенню для задоволення його питних і санітарно-гігієнічних потреб), ставок Рентної плати, визначених підпунктами 255.5.1-255.5.2 пункту 255.5 статті 225 Кодексу, а також коефіцієнту «0».
|
|
В частинізастосування РРО
|
||
Щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) при здійсненні операцій з продажу проїзних документів на проїзд у міському пасажирському транспорті (Лист ДФСУ № 441/6/99-99-15-03-02-15/ІПКвід 08.02.2019 р.) |
Платник податку при продажу в касах транспортних карток та електронних квитків зобов’язаний проводити розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.
|
|
Чи вважається порушенням норм діючого законодавства неформування або несвоєчасне формування фіскального звітного чеку (Z-звіту) на реєстраторі розрахункових операцій (далі – РРО) та оприбуткуванням при цьому готівка у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів? (Лист ДФСУ № 427/6/99-99-14-05-01-15/ІПК від 06.02.2019 р.) |
Суб’єкти господарювання, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та оприбуткували готівку в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів, при цьому не забезпечили щоденний друк на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальних звітних чеків, несуть відповідальність відповідно до ст. 163 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Крім того, якщо на відокремленому об’єкті: - ведеться касова книга – порушення порядку оприбуткування готівки рахується відсутнє; - не ведеться касова книга – порушено порядок оприбуткування готівки та передбачено відповідальність відповідно до Указу Президента України від 12 червня 1995 року № 436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».
|
|
В частині інших питань бухгалтерського обліку
|
||
Про назви посад «Генеральний директор» та «Директор» (Лист Мінсоцполітики № 19/0/193-19 від 06.02.2019 р.) |
Відмінність між «директором» та «генеральним директором» полягає в тому, що «директор» здійснює керівництво однією організаційною одиницею (підприємством, організацією, комплексом тощо), а «генеральний директор» зазвичай керує кількома організаційними одиницями, що складають відповідну об'єднану структуру (асоціацію, концерн, об'єднання тощо). Таким чином, у разі створення згідно зі статутом відповідного товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю колегіального виконавчого органу «дирекція», що очолюється генеральним директором, у штатному розписі цього товариства можуть застосовуватися назви посад «Генеральний директор дирекції товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» або «Генеральний директор товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» та «Заступник генерального директора дирекції товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» або «Заступник генерального директора товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», які утворюються від зазначеної базової назви генерального директора.
|
|
Щодо подання в електронному вигляді відомостей про осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку (Режим доступу: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/367884.html)
|
Платники податків – юридичні особи та їх відокремлені підрозділи можуть подати в електронному вигляді відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку. Для цього до контролюючого органу подається заява за формою №1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку». Така заява може бути подана юридичною особою або її відокремленим підрозділом через приватну частину (особистий кабінет) Електронного кабінету. Для цього в приватній частині Електронного кабінету необхідно в режимі «Ведення звітності» обрати Заява №1-ОПП (ф. № 1-ОПП) (J1312101). Крім того, дані про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку, відображаються в режимі «Облікові дані платника» Електронного кабінету.
|
|
Щодо застосування для працівників, які працюють на умовах неповного робочого часу, підсумованого обліку робочого часу (Лист Мінсоцполтики № 313/0/206-18 від 20.12.2018 р.) |
Застосування для працівників, які працюють на умовах неповного робочого часу, режиму роботи з підсумованим обліком, є недоцільним. |
ЗАПРОШУЄМО ФІНАНСОВИХ ДИРЕКТОРІВ, ГОЛОВНИХ БУХГАЛТЕРІВ, БУХГАЛТЕРІВ, ВНУТРІШНІХ АУДИТОРІВ, АУДИТОРІВ НА ОНЛАЙН...