• Головна
  • Про компанію
    • Наша команда
    • Головні цінності компанії
    • Завдання роботи
  • Пакетні послуги
  • Вартість послуг
  • Наші партнери
  • Блоги
  • Контактна інформація
sci-consulting.com.ua
SCIENCE CONSCIENCE INDEPENDANCE
  • Аутсорсингові послуги
  • Бухгалтерський консалтинг
  • Податковий консалтинг
  • Юридичний та ринковий консалтинг
  • Проведення тренінгів
  • Аутсорсингові послуги
  • Бухгалтерський консалтинг
  • Податковий консалтинг
  • Юридичний та ринковий консалтинг
  • Проведення тренінгів
  • Головна
  • Про компанію
    • Наша команда
    • Головні цінності компанії
    • Завдання роботи
  • Пакетні послуги
  • Вартість послуг
  • Наші партнери
  • Блоги
  • Контактна інформація
Головна
>
Блоги

Останні роз"яснення контролюючих органів з питань бухгалтерського обліку і оподаткування - коротко про головне - за період 26.11-02.12.2018 р.!

 

ТОВ «ЕС.СІ.АЙ.-КОНСАЛТИНГ»

 

послуги з ведення бухгалтерського обліку та складання звітності, консультування та проведення семінарів з питань бухгалтерського обліку та оподаткування

 

м. Житомир, вул. Київська, 77, Бізнес-центр «Глобал», оф. 68

 

+38(097)-298-35-62, +38(093)-415-76-99

 

сайт: www.sci-consulting.com.ua 

e-mail: info@sci-consulting.com.ua

 

 

ОГЛЯД ОСТАННІХ ЗМІН ЗАКОНОДАВСТВА ТА РОЗ’ЯСНЕНЬ МІНІСТЕРСТВ, ВІДОМСТВ ТА КОНТРОЛЮЮЧИХ ОРГАНІВ

Проекти нормативно-правових актів

В частині експортно-імпортних операцій

Оприлюднено проекти постанов про граничні строки розрахунків для експортно-імпортних операцій

Режим доступу: http://me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=de74d400-836e-4d72-b5be-126e88910164&title=ProektPostanoviKabinetuMinistrivUkrainiproZatverdzhenniaPoriadkuPodovzhenniaGranichnikhStrokivRozrakhunkivZaOkremimiOperatsiiamiZEksportuTaImportuTovariv-VstanovlenikhNatsionalnimBankomUkraini

Кабінетом Міністрів України опубліковано проект постанови “Про затвердження Порядку подовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, встановлених Національним банком України”, який визначає механізм видачі висновків щодо подовження граничних строків розрахунків, а саме, підстави для його одержання, суб’єкта надання, перелік та вимоги до документів, що подаються суб’єктами господарювання для отримання висновку, строк надання, виключний перелік підстав для відмови.

Проектом постанови передбачається наступне:

- запровадити здійснення розрахунків за експортно-імпортними операціями суб'єктів космічної діяльності а також суб'єктів літакобудування після перерахування авансових платежів за виконання робіт з виготовлення (розробки) агрегатів, систем космічних ракетних комплексів (космічних ракет-носіїв), космічних апаратів, наземного сегмента космічних систем та їх агрегатів, систем і комплектуючих, а також з розробки, виробництва, переобладнання, ремонту, модифікації, технічного обслуговування авіаційної техніки та авіаційних двигунів у строк до 500 календарних днів;

- встановленні НБУ граничні строки розрахунків не поширюються на розрахунки за експортно-імпортними операціями інвестора (представництва іноземного інвестора на території України) за угодою про розподіл продукції, які здійснюються для потреб такої угоди (у тому числі пов'язані з придбанням обладнання, матеріалів, устаткування та інших товарів, робіт і послуг, необхідних для провадження робіт чи здійснення іншої діяльності, передбаченої угодою про розподіл продукції, у тому числі розпорядження частиною виробленої продукції, належною інвестору (представництву іноземного інвестора на території України), іншому інвестору чи державі) та не поширюються на експорт послуг (крім транспортних і страхових), прав інтелектуальної власності, авторських та суміжних прав;

- встановленні НБУ граничні строки розрахунків не поширюються на експорт послуг (крім транспортних і страхових), прав інтелектуальної власності, авторських та суміжних прав.

 

Актуальні роз’яснення міністерств, відомств та контролюючих органів:

 

В частині державних соціальних гарантій

 

Підвищення прожиткового мінімуму з 1 грудня 2018 року

Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2246-19

Законом України «Про державний бюджет України на 2018 рік», затв. ВРУ 2246-VIII, від 13.10.2018р. передбачено збільшення з 1 грудня 2018 року розміру прожиткового мінімуму до 1853 грн. В свою чергу для наступних груп населення його розмір ставитиме:

- дітям до 6 років - 1626 грн;

- дітям віком від 6 до 18 років - 2027 грн;

- працездатним особам - 1921 грн;

- особам, які втратили працездатність - 1497 грн.

Новий розмір прожиткового мінімуму застосовується для проведення індексації грошових доходів населення, і відповідно до цього з 1 грудня 2018 року індексація заробітної плати буде проводитися в межах доходу 1921 грн.

У зв'язку з підвищенням розміру прожиткового мінімуму, розмір аліментів з 1 грудня 2018 р складатиме:

- для дітей у віці до 6 років не менше 813 грн (1 626 грн × 50 %);

- для дітей у віці від 6 до 18 років не менше 1013,50 грн (2 027 грн × 50 %).

 

В частині перевірок контролюючих органів

 

План перевірок Держпродспоживслужби на 2019 рік

Режим доступу: http://www.consumer.gov.ua/ContentPages/Plani_Diyalnosti/106/

На офіційному сайті Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів  опубліковано Планові заходи державного нагляду (контролю) суб’єктів господарювання у 2019 році, які здійснюються відповідно до наказу Держпродспоживслужби від 27.11.2018 р. № 965 «Про затвердження щорічного плану державного контролю Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (у сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, ветеринарної медицини)». Дані планові заходи стосуються питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів  та її територіальними органами.

Перевірки Держспоживслужби та її територіальних органів будуть здійснюються без попередження (повідомлення), крім аудиту та інших випадків, коли таке попередження є необхідною умовою забезпечення ефективності державного контролю. Повідомлення будуть надсилатися рекомендованим поштовим відправленням за місцезнаходженням (місцем проживання) оператора ринку, зазначеним в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, та/або відправленням електронної пошти на відповідну адресу оператора ринку, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або вручатись особисто під розписку керівнику чи представнику оператора ринку.

В частині оподаткування податком на додану вартість

 

Щодо виправлення помилки, допущеної у даті складання податкової накладної

(Лист ДФСУ №4969/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 26.11.2018 р.)

Якщо платником податку при здійсненні операції з постачання товарів/послуг було складено податкову накладну іншою датою, ніж дата виникнення першої події за такою операцією, то з метою виправлення допущеної помилки на дату її виявлення такий платник податку може скласти розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до такої податкової накладної за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної, в якому відповідні числові показники зазначити зі знаком «-» (вивести таку податкову накладну в нуль). Такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН покупцем (отримувачем) товарів/послуг, на якого було складено таку податкову накладну, з дотриманням визначених ПКУ термінів реєстрації.

Одночасно з цим платник податку складає нову податкову накладну за такою операцією із зазначенням у такій податковій накладній дати складання, що відповідає даті настання «першої події» (даті виникнення податкових зобов’язань) за такою операцією.

Така податкова накладна підлягає обов’язковій реєстрації в ЄРПН таким платником податку з урахуванням термінів, встановлених ПКУ для такої реєстрації.

 

Щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з постачання житла

(Лист ДФСУ №4966/6/99-99-15-03-02-15/ІПКвід 26.11.2018 р.)

У разі, якщо замовник будівництва (платник ПДВ) самостійно здійснював будівництво житла (об’єкта житлового фонду) без залучення до такого будівництва підрядника (будівельну компанію), то для цілей оподаткування ПДВ операція замовника будівництва з постачання майнових прав на новозбудоване житло (об’єкт житлового фонду) покупцю є операцією з першого постачання житла (об’єкта житлового фонду), яка оподатковується ПДВ у загальновстановленому порядку з нарахуванням податкових зобов’язань з ТТДВ за основною ставкою. У даному випадку за такою операцією покупець (платник ПДВ), на підставі належним чином складеної і зареєстрованої в ЄРПН замовником будівництва податкової накладної, включає суму ПДВ до складу податкового кредиту.

При цьому у разі, якщо придбане покупцем (платником ПДВ) житло (об’єкт житлового фонду) призначається для використання або починає використовуватися в неоподатковуваних операціях (у тому числі в операціях, що звільняються від оподаткування ПДВ та/або не є об’єктом оподаткування ПДВ) та/або в операціях, що не є його господарською діяльністю, то такий покупець (платник ПДВ) відповідно до пункту 198.5 статті 198 розділу V ПКУ зобов’язаний буде нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ та скласти і зареєструвати в ЄРПН зведену податкову накладну.

У разі, якщо замовник будівництва самостійно не здійснював будівництво житла (об’єкта житлового фонду), а залучав до будівництва житла (об’єкта житлового фонду) підрядника (будівельну компанію), то для цілей оподаткування ПДВ операцією з першого постачання житла (квартир) є операція підрядника (будівельної компанії) з постачання замовнику будівництва послуг із спорудження такого житла, яка оподатковується ПДВ у загальновстановленому порядку з нарахуванням податкових зобов’язань з ПДВ за основною ставкою (20 відсотків). У даному випадку за такою операцією замовник будівництва, на підставі належним чином складеної і зареєстрованої в ЄРПН підрядником (будівельною компанією) податкової накладної, включає суму ПДВ до складу податкового кредиту, та відповідно до підпункту «б» пункту 198.5 статті 198 розділу V ПКУ зобов’язаний нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ та скласти і зареєструвати в ЄРПН зведену податкову накладну.

 

Щодо звільнення від оподаткування ПДВ послуг з перевезення пасажирів

(Лист ДФСУ №4963/6/99-99-15-03-02-15/ІПКвід 26.11.2018 р.)

Звільнення від оподаткування ПДВ відповідно до підпункту 197.1.8 пункту 197.1 статті 197 розділу V ПКУ може застосовуватись до операцій з надання послуг з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування у випадку, якщо послуги з перевезення здійснюються у межах населеного пункту, та тарифи на такі перевезення встановлені уповноваженим органом.

Усі інші операції з надання послуг з перевезення пасажирів на митній території України, крім перелічених звільнених від оподаткування операцій, підлягають оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20 відсотків.

 

Щодо порядку відображення у податковій звітності з ПДВ розрахунків коригування

(Лист ДФСУ №4961/6/99-99-15-03-02-15/ІПКвід 26.11.2018 р.)

Згідно з пунктом 50.1. статті 50 розділу II ПКУ у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 розділу II ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

З урахуванням положень статті 192 ПКУ результати перерахунку податкових зобов’язань Підприємство повинно відображати у складі податкових декларацій з ПДВ тих звітних (податкових) періодів, в яких складено дані розрахунки коригування.

 

Щодо порядку оподаткування ПДВ операції з постачання програмної продукції і послуг, пов’язаних із програмною продукцією

(Лист ДФСУ №4960/6/99-99-15-03-02-15/ІПКвід 26.11.2018 р.)

Звільненню від оподаткування ПДВ підлягають операції з постачання програмної продукції, під час яких відбувається перехід права власності на програмну продукцію або надання права на її використання (за умови, що оплата за таке використання не вважається роялті згідно з абзацами другим - сьомим підпункту 14.1.225 пункту 14.1 статті 14 розділу І ГЖУ) від постачальника до покупця.

Операції з постачання послуг (виконання робіт) із розробки програмної продукції чи її компонентів, якщо виконавець таких послуг (робіт) не набуває права власності на таку програмну продукцію в процесі її створення, а після завершення виконання таких послуг (робіт) право власності на готову програмну продукцію (її компоненти) набуде замовник, оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку за основною ставкою.

 

Щодо нарахування пені відповідно до статті 129 Податкового кодексу України (далі - Кодексу) у разі самостійного збільшення платником податку податкових зобов’язань з податку на додану вартість

(Лист ДФСУ №4932/6/99-99-12-02-01-15/ІПК від 23.11.2018 р.)

При нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, нарахування пені розпочинається після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання (підпункт 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Кодексу).

На суму грошового зобов’язання, визначеного пунктом 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Кодексу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючою на кожний такий день.

 

Щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг з прийняття товариством від платників (фізичних осіб) платежів (готівкових коштів) згідно з умовами агентського договору

(Лист ДФСУ №4913/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 21.11.2018 р.)

Якщо учасником платіжної системи у межах виконання агентського договору надаються послуги, перелічені у Переліку № 73, то такі операції з постачання не є об’єктом оподаткування ПДВ відповідно до підпункту 196.1.5 статті 196 розділу V ПКУ, а обсяг таких операцій відображається у рядку 5 податкової декларації з ПДВ.

При цьому обсяг коштів, які перераховуються агентом від фізичних осіб для подальшого їх перерахування на відповідні рахунки банку в рамках виконання агентського договору, до бази оподаткування ПДВ не включається та у податковій декларації з ПДВ не відображається.

 

Щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з надання транспортно- експедиторських послуг у разі залучення до надання таких послуг третьої особи - перевізника, який не є платником ПДВ

(Лист ДФСУ №4909/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 21.11.2018 р.)

У разі залучення експедитором до виконання договору транспортного експедирування перевізника, який не є платником ПДВ, податкові зобов’язання у експедитора на вартість послуг з перевезення не виникають та податкова накладна на вартість таких послуг не складається. У даному випадку експедитор складає податкову накладну за операцією з надання транспортно-експедиторських послуг виходячи з вартості експедиторської винагороди.

 

Про право платника податку на врахування, до бюджетного відшкодування суми від'ємного значення, сформованого за періоди 2009-2010 роки, розрахованого згідно з п. 200.1 ст. 200

Кодексу

(Лист ДФСУ №4884/6/99-99-12-03-02-15/ІПК від 20.11.2018р.)

У разі заявления суми ПДВ до бюджетного відшкодування платник податку має право враховувати у складі заявленої до бюджетного відшкодування суми ПДВ залишок від'ємного значення податку до повного м його погашення, незалежно від сплину термінів позовної давності (1095 днів), у 11 випадку коли суми ПДВ, з яких сформовано такий залишок, сплачені постачальникам товарів/послуг.

 

Щодо зазначення в ПН неправильного коду ставки ПДВ: як виправити помилку

(замість коду ставки ПДВ 902 (постачання на митній території України за ставкою 0%) зазначено код 901 (експорт товарів за ставкою 0%)

(Лист ДФСУ № 4907/6/99-99-15-03-02-15/ІПКвід 21.11.2018 р.)

Якщо платник податку при складанні податкової накладної замість коду ставки 902 (постачання на митній території України за ставкою 0%) вказано код 901 (експорт товарів за ставкою 0%), то з метою виправлення помилки необхідно скласти розрахунок коригування до податкової накладної, в якому у полі «Дата складання» вказати дату, на яку було виявлено помилку, зазначити причину коригування «Зміна номенклатури» та у табличній частині зі знаком «-» вказати обсяг операцій з постачання товарів/послуг, що був зазначений за помилковим кодом ставки, та зі знаком «+» зазначити обсяг операцій за правильним кодом ставки.

 

В частині оподаткування податком на прибуток

Щодо коригування фінансового результату до оподаткування на суму штрафних санкцій та пені при простроченні договірних зобов’язань

(Лист ДФСУ № 4942/6/99-99-15-02-02-15/ІПКвід 26.11.2018 р.)

Фінансовий результат до оподаткування не збільшується на суму витрат від визнаних штрафів, пені, неустойок, нарахованих відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів на користь осіб, що є платниками податку на прибуток (юридичних осіб), та збільшується на користь осіб, що не є платниками податку (крім фізичних осіб) та платників податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до п. 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» цього Кодексу.

 

Щодо нарахування пені з податку на податку на прибуток підприємств на суми грошового зобов’язання, визначеного платником податків

(Лист ДФСУ № 4926/6/99-99-07-02-03-15/ІПКвід 23.11.2018 р.)

Частиною другою пункту 129.4 Кодексу визначено, що на суми грошового зобов’язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Відповідно до пункту 129.9 статті 129 Кодексу у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податку помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу пеня, передбачена цією статтею, не нараховується, якщо зміни до податкової звітності внесені протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, визначеного цим Кодексом.

 

Щодо зменшення суми нарахованого податку на прибуток підприємств звітного періоду на суму авансового внеску з цього податку при виплаті дивідендів, сплаченого протягом такого звітного періоду з порушенням законодавчо встановлених строків

(Лист ДФСУ № 4924/6/99-99-15-02-02-15/ІПКвід 22.11.2018 р.)

 

З урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу, платник має право на зарахування авансового внеску з податку на прибуток при виплаті дивідендів у зменшення нарахованого податкового зобов'язання з податку на прибуток відповідного звітного періоду.

 

Щодо коригування фінансового результату до оподаткування на суму розрахованої відповідно до п. 138.3 ст. 138 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) амортизації об’єкту інвестиційної нерухомості, яка обліковується за первісною вартістю (собівартістю)

(Лист ДФСУ № 4901/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 21.11.2018 р.)

 

Фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму нарахованої амортизації та втрат від зменшення корисності інвестиційної нерухомості, яка обліковується у фінансовому обліку за первісною вартістю з урахуванням накопиченої амортизації (далі - за первісною вартістю), відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.

У разі якщо інвестиційна нерухомість, яка обліковується у фінансовому обліку за первісною вартістю, не використовується у господарській діяльності, то такі активи не підлягають амортизації для цілей оподаткування.

В частині використання реєстраторів розрахункових операцій

 

Щодо застосовування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) фізичній особі - підприємцю платнику єдиного податку другої групи (дохід більше 1,0 млн. грн. на рік) у разі проведення розрахунків при здійсненні виїзної торгівлі продуктами харчування

(Лист ДФСУ № 4920/Г/99-99-14-05-01-14/ІПК від 22.11.2018р.)

Фізичні особи – підприємці платниками єдиного податку другої групи, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. грн., при здійсненні виїзної торгівлі продовольчими товарами (крім підакцизних товарів) мають право РРО не застосовувати. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн., такі фізичні особи - підприємці при проведені розрахунків у разі здійснення торгівлі продовольчими товарами (крім підакцизних товарів) зобов’язані застосовувати РРО, або з використовувати розрахункові книжки та книги обліку розрахункових операцій, дотримуючись умов та форм, визначених Постановою № 1336.

 

Останні блоги:
Онлайн курс "БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК 2022: ПОГЛИБЛЕНИЙ КУРС З АКЦЕНТОМ  НА ПСБО ТА ПКУ" (старт з серпня 2022 р.)
Онлайн курс "БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК 2022: ПОГЛИБЛЕНИЙ КУРС З АКЦЕНТОМ НА ПСБО ТА ПКУ" (старт з серпня 2022 р.)
ЗАПРОШУЄМО ФІНАНСОВИХ ДИРЕКТОРІВ, ГОЛОВНИХ БУХГАЛТЕРІВ, БУХГАЛТЕРІВ, ВНУТРІШНІХ АУДИТОРІВ, АУДИТОРІВ НА ОНЛАЙН...
Онлайн курс «ОБЛІК У ФОП ВІД А ДО Я» (старт з липня 2022 р.)
Онлайн курс «ОБЛІК У ФОП ВІД А ДО Я» (старт з липня 2022 р.)
ЗАПРОШУЄМО ФІЗИЧНИХ ОСІБ ПІДПРИЄМЦІВ НА ОНЛАЙН КУРС: ВОБЛІК У ФОП ВІД А ДО ЯВ В SCIENCE CONSCIENCE INDEPEND...
Підписатися на розсилку актуальних новин

Наші послуги

  • аутсорсингові послуги
  • бухгалтерський облік
  • податковий консалтинг
  • юридичний та ринковий консалтинг
  • організація та проведення семінарів та тренінгів з питань бухгалтерського обліку та оподаткування
  • пакетні послуги
 

Про компанію

  • наша команда
  • головні цінності компанії
  • завдання роботи

 

Вартість послуг

Наші партнери

Блоги

Контактна інформація

Підписатися на розсилку актуальних новин
sci-consulting.com.ua
ТОВ "Ес.Сі.Ай.-Консалтинг"
© Copyright 2014
Стежте за нами:

Консультаційний телефон:

(063) 608-18-35
(097) 298-35-62

Розробка: Студія Любарського