• Головна
  • Про компанію
    • Наша команда
    • Головні цінності компанії
    • Завдання роботи
  • Пакетні послуги
  • Вартість послуг
  • Наші партнери
  • Блоги
  • Контактна інформація
sci-consulting.com.ua
SCIENCE CONSCIENCE INDEPENDANCE
  • Аутсорсингові послуги
  • Бухгалтерський консалтинг
  • Податковий консалтинг
  • Юридичний та ринковий консалтинг
  • Проведення тренінгів
  • Аутсорсингові послуги
  • Бухгалтерський консалтинг
  • Податковий консалтинг
  • Юридичний та ринковий консалтинг
  • Проведення тренінгів
  • Головна
  • Про компанію
    • Наша команда
    • Головні цінності компанії
    • Завдання роботи
  • Пакетні послуги
  • Вартість послуг
  • Наші партнери
  • Блоги
  • Контактна інформація
Головна
>
Блоги

Останні роз"яснення контролюючих органів з питань бухгалтерського обліку і оподаткування - коротко про головне - за період 05.11-11.11.2018 р.!

 

ТОВ «ЕС.СІ.АЙ.-КОНСАЛТИНГ»

 

послуги з ведення бухгалтерського обліку та складання звітності, консультування та проведення семінарів з питань бухгалтерського обліку та оподаткування

 

м. Житомир, вул. Київська, 77, Бізнес-центр «Глобал», оф. 68

+38(097)-298-35-62, +38(093)-415-76-99 

сайт: www.sci-consulting.com.ua

e-mail: info@sci-consulting.com.ua

 

 

ОГЛЯД ОСТАННІХ ЗМІН ЗАКОНОДАВСТВА ТА РОЗ’ЯСНЕНЬ МІНІСТЕРСТВ, ВІДОМСТВ ТА КОНТРОЛЮЮЧИХ ОРГАНІВ

 

Актуальні роз’яснення міністерств, відомств та контролюючих органів:

В частині подання податкової звітності 

 Скасування з 2020 року обов’язковості складання та подання Ззвіту про суми податкових пільг

Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-vnesennya-zmin-do-postanovi-kabinetu-ministriv-ukrayini-vid-27-grudnya-2010-r-1233

 

Уряд прийняв рішення щодо скасування з 2020 року для суб’єктів господарювання обов’язку складати та подавати до контролюючого органу окремий звіт про суми податкових пільг.

Натомість, облік сум податкових пільг, отриманих суб’єктами господарювання, буде здійснюватися контролюючими органами на підставі інформації, наявної в поданих такими суб’єктами господарювання податкових деклараціях.

Дане рішення затверджене постановою КМУ від 31.10.2018 р. № 891 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1233», яка набирає чинності з 1 січня 2020 року.

Інформація про суми податкових пільг у податковій звітності повинна містити такі дані:

- код пільги за кожним видом податкових пільг, найменування пільг згідно з довідником пільг, форма та порядок ведення якого затверджуються ДФС;

- сума податку (збору), не сплаченого до бюджету у зв’язку з отриманням податкової пільги (вивільнені від оподаткування кошти);

- строк користування податковою пільгою у звітному періоді — число, місяць, рік початку та закінчення користування пільгами. У разі коли строк користування податковою пільгою встановлений до початку звітного періоду і продовжується після його закінчення, такий строк збігається з датою початку та закінчення зазначеного періоду;

- сума податкової пільги, що використана за цільовим призначенням, — обсяг пільг за платежами відповідно до довідника пільг у разі цільового використання податкових пільг.

 

В частині отримання електронного цифрового підпису 

 Нові форми реєстраційних документів для отримання ЕЦП від АЦСК ІДД ДФС

Режим доступу: https://acskidd.gov.ua/news#227 

У зв’язку з набранням 07.11.2018 чинності Закону України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» та з метою забезпечення стабільної роботи АЦСК ІДД ДФС наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 05.11.2018 № 121 «Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання електронних довірчих послуг» затверджено нові форми реєстраційних документів:

- Договір про надання електронних довірчих послуг;

- Реєстраційна картка для фізичної особи;

- Реєстраційна картка для юридичної особи;

- Додаток до Реєстраційної картки;

- Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа;

- Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.

Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису необхідно використовувати з 07 листопада 2018 року.

Форми реєстраційних документів попереднього зразка будуть прийматися віддаленими пунктами реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС до 06 листопада 2018 року включно.

Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можна у розділі «Отримання послуг електронного цифрового підпису».

Додатково повідомляємо, що починаючи 07.11.2018 фізичні особи та суб’єкти господарювання приватного права можуть отримати електронні довірчі послуги від АЦСК ІДД ДФС виключно за їх особистої присутності.

 

 Нові можливості дистанційного отримання сертифікатів відкритих ключів

Режим доступу: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/356700.html 

На сайті ДФС опублікувано інформацію про новий електронний сервіс, скористатися яким можуть клієнти  Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС. Даний сервіс надає можливість дистанційно отримати нові сертифікати ЕЦП, строком чинності до 2 років.

Даним сервісом зможуть виключно клієнти АЦСК ІДД ДФС, які:

- мають чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);- реєстраційні дані власника сертифікатів залишились без змін (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);

- особистий ключ клієнта не є скомпрометованим, а пароль захисту до нього відомий лише його власнику.

Для початку використання нового сервісу необхідно завантажити та встановити останню версію безкоштовного програмного забезпечення ІІТ Користувач ЦСК-1,  яке розміщено у відповідному розділі веб-сайту АЦСК ІДД ДФС – https://acskidd.gov.ua.

 

В частині оподаткування податком на додану вартість

Нова форма податкової накладної та розрахунку коригування до неї з 1 грудня 2018 року

Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE32609.html

 

З 1 грудня 2018 року вступають у дію нові форми податкових накладних та розрахунки коригування до них, які затверджені наказом Мінфіну від 17.09.2018 р № 763 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307».

Наказом, зокрема, передбачено внесення змін до табличної  частини податкової накладної, в якій додана нова графа «Сума податку на додану вартість» (графа 11 нової форми). Дана графа буде заповнюватися в гривнях з копійками із зазначенням після коми до 6 знака включно.

У разі складання зведеної податкової накладної в графі «Зведена податкова накладна» замість позначки «Х» потрібно буде вказувати код ознаки:

1 - при нарахуванні податкових зобов'язань відповідно до п. 198.5 ПКУ;

2 - при нарахуванні податкових зобов'язань відповідно до п. 199.1 ПКУ;

3 - при складанні зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в п. 15 Порядку № 1307;

4 - при складанні зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в п. 19 Порядку № 1307.

У форму розрахунку коригування до податкової накладної також були внесені аналогічні зміни.

Це не всі із внесених змін до форми ПН та РК, а також порядку їх заповнення. В наступних матеріалах буде більш детально проаналізовано зміст внесених змін

 

Щодо складання розрахунку коригування до податкової накладної та зменшення податкових зобов’язань з ПДВ у разі повернення попередньої (авансової) оплати неплатнику ПДВ

(Лист ДФСУ № 4723/6/99-95-42-03-15/ІПК

від 06.11.2018 р.)

 

Якщо продавцем - платником ПДВ на дату отримання авансової оплати від неплатника ПДВ були визначені податкові зобов’язання з ПДВ та надалі сталися обставини, внаслідок яких неможливо виконати умови договору постачання товарів/послуг, а аванс повернуто, то він має право скласти розрахунок коригування та зменшити нараховану суму податкових зобов’язань з ПДВ.

 

Щодо визначення платником ПДВ податкових зобов’язань з ПДВ по товарних залишках, набутих в період попередньої реєстрації платником ПДВ, та права на перенесення суми від’ємного значення ПДВ, що виникла у товариства за період попередньої реєстрації платником ПДВ, у декларацію платника ПДВ подану за період діючої реєстрації платником ПДВ

(Лист ДФСУ № 4720/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

від 06.11.2018р.)

Відповідно до вимог пунктом 184.7 статті 184 розділу V ПКУ, підприємство, у якого на момент анулювання попередньої реєстрації особи як платника ПДВ обліковуються товари/послуги, необоротні активи, суми податку по яких під час їх придбання були включені до складу податкового кредиту, які не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, зобов’язане не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку визначити податкові зобов’язання за такими товарами/послугами, необоротними активами виходячи з їх звичайної ціни, визначеної на момент такого нарахування та відобразити їх у податковій декларації з ПДВ за останній звітний (податковий) період.

При повторній реєстрації платником ПДВ у підприємства не виникає обов’язку та підстав для коригування податкових зобов'язань з ПДВ, нарахованих згідно з вимогами пункту 184.7 статті 184 ПКУ за товарами/послугами, необоротними активами, які були придбані підприємством в період попередньої реєстрації особи як платника ПДВ.

При цьому право на перенесення суми від’ємного значення ПДВ, що виникає у підприємства за період попередньої реєстрації платником ПДВ, у декларацію з ПДВ підприємства, подану за період поточної реєстрації платником ПДВ, відсутнє, оскільки в такій звітності відображаються результати діяльності починаючи з дати поточної реєстрації платником ПДВ.

 

Щодо можливості врахування сум податку на додану вартість, які сплачені авансом у попередніх та звітному (податковому) періодах постачальникам товарів/послуг при розрахунку суми бюджетного відшкодування

(Лист ДФСУ № 4719/6/99-99-15-03-02-15/ІП

від 06.11.2018 р.)

 

В основу розрахунку суми бюджетного відшкодування покладено єдиний принцип: проведення грошових розрахунків з постачальниками у зв'язку з придбанням товарів/послуг, а якщо постачальник - нерезидент, то з бюджетом (у частині податку на додану вартість).

Отже, суми податку на додану вартість, які сплачені авансом у попередніх та звітному (податковому) періодах постачальникам товарів/послуг, приймають участь у розрахунку суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

 

Щодо порядку оподаткування податком на додану вартість операцій з перевезення вантажів

(Лист ДФСУ № 4714/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 06.11.2018 р.)

 

Якщо послуги перевезення надаються перевізником- нерезидентом, що не має постійного представництва на митній території України, то операції з постачання таких послуг не підпадають під об’єкт оподаткування податком на додану вартість.

 

Щодо визначення податкових зобов’язань з ПДВ по операціях зі списання товарів, вартість яких буде включатись до собівартості наданих платником послуг

(Лист ДФСУ № 4713/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 06.11.2018 р.)

 

Якщо підприємством здійснюється списання товарів, вартість яких буде включатись до собівартості наданих платником послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, такі товари вважаються такими, що використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності підприємства, тому податкові зобов’язання з ПДВ згідно з пунктом 198.5 статті 198 ПКУ при списанні таких товарів не нараховуються.

 

Щодо оподаткування операцій з безоплатної передачі товарно-матеріальних цінностей

(Лист ДФСУ №4700/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 05.11.2018 р.)

Операції з безоплатного постачання товарів/послуг є оподатковуваними операціями, база оподаткування за якими визначається відповідно до статті 188 Кодексу.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Кодексу база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану вартість (далі - ПДВ) та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

У разі постачання товарів/послуг, база оподаткування яких, визначена відповідно до статей 188 та 189 Кодексу, перевищує фактичну ціну постачання таких товарів/послуг, постачальник (продавець) складає дві податкові накладні:

- одну - на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання;

- іншу - на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни придбання/ звичайної ціни/балансової (залишкової) вартості над фактичною ціною, або може скласти не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням сум податку, розрахованих виходячи з перевищення бази оподаткування над фактичною ціною, визначених окремо за кожною операцією з постачання товарів/послуг.

 

Щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з ліквідації основних засобів (торгівельні павільйоні)

(Лист ДФСУ №4684/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

від 02.11.2018 р.)

Самостійне рішення підприємства з ліквідації основних засобів - торгівельних павільйонів прирівнюється до операцій з постачання товарів, які є об’єктом оподаткування ПДВ, та відповідно оподатковуються податком у загальновстановленому порядку за ставкою 20 відсотків. При цьому база оподаткування ПДВ за такими операціями визначається відповідно до пункту 189.9 статті 189 розділу V ПКУ, а саме за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.

 

Щодо порядку визначення податкових зобов’язань з ПДВ при отриманні заборгованості, перерахованої боржником згідно договору підряду за рішенням суду, після анулювання реєстрації платника ПДВ

(Лист ДФСУ №4680/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 02.11.2018 р.)

При анулюванні реєстрації платник ПДВ повинен не пізніше дати такого анулювання нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ на обсяг придбаних товарів/послуг, які залишились невикористаними в оподатковуваних операціях.

 В частині оподаткування податком на прибуток 

Щодо коригування фінансового результату до оподаткування при обчисленні податку на прибуток у разі ліквідації частини окремого об’єкта основних засобів

(Лист ДФСУ № 4691/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 05.11.2018 р.)

У разі ліквідації частини окремого об’єкта основних засобів фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму залишкової вартості такої частини окремого об'єкта основних засобів, визначеної відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку та зменшується на суму її залишкової вартості, визначеної з урахуванням положень ст. 138 Кодексу.

Щодо нарахування амортизації в податковому обліку на основні засоби, які призначені для використання в господарській діяльності платника податку, на період виведення їх з експлуатації у зв’язку з консервацією, капітальним ремонтом, модернізацією, модифікацією, добудовою, дообладнанням, реконструкцією та іншим поліпшенням основних засобів, якщо в бухгалтерському обліку не припиняється нарахування амортизації на цей період, повідомляємо, що з цього питання направлено запит до Міністерства фінансів України.

 

Щодо коригування фінансового результату до оподаткування за операцією з переоцінки незавершеного будівництва

(Лист ДФСУ № 4690/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 05.11.2018 р.)

 

Оскільки незавершені капітальні інвестиції (незавершене будівництво) не належать до основних засобів, то різниці, які визначаються згідно зі ст. 138 Кодексу, за такими активами у платника не виникають, також їх вартість не підлягає амортизації.

 

Щодо коригування фінансового результату до оподаткування на суму фінансової інвестиції в дочірнє підприємство, яка обліковується за методом участі у капіталі

(Лист ДФСУ № 4688/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 05.11.2018р.)

Фінансовий результат операцій від продажу та інших способів відчуження цінних паперів відображається у Додатку ЦП до рядка 4.1.3 ЦП, 4.1.4 ЦП додатка РІ до рядка 03 РІ Податкової декларації з податку на прибуток підприємства, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №467).

При цьому нормами розділу III Кодексу не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування за операціям з продажу корпоративних прав, виражених в іншій, ніж цінні папери, формі. Такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при формуванні фінансового результату до оподаткування.

 

Щодо операцій з нарахування (виплати) дивідендів платником податку на прибуток на користь нерезидентів з метою трансфертного ціноутворення

(Лист ДФСУ № 4668/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 02.11.2018 р.)

Виплата платником податку на прибуток дивідендів у грошовій формі на користь нерезидента не впливає на об'єкт оподаткування податком на прибуток такого платника.

Операції з нарахування (виплати) дивідендів у грошовій формі платником податку на прибуток на користь нерезидентів не є контрольованими.

Якщо дивіденди на користь нерезидентів виплачуються у формі, відмінній від грошової, то відповідно до вимог п.п. 57.1'.2 п. 57.11 ст. 57 Кодексу до таких операцій застосовуються правила трансфертного ціноутворення у порядку, встановленому ст. 39 Кодексу

 

В частині оподаткування акцизним податком 

Щодо повернення пошкоджених марок акцизного податку

(Лист ДФСУ № 4669/6/99-99-12-02-02-15/ІПК від 02.11.2018 р.)

У разі пошкодження акцизних марок більш як на 60 відсотків, такі марки підлягають списанню та утилізації відповідно до вимог Положення. Сума акцизного податку з алкогольних напоїв для яких придбавалися марки акцизного податку включається до податкових зобов’язань місяця у якому відбулося знищення зазначених акцизних марок.

 

В частині оподаткуванняПДФО, ЄСВ, військовим збором

 

Щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб і військовим збором доходу у вигляді сум страхових внесків, сплачених юридичною особою за договором добровільного медичного страхування

(Лист ДФСУ № 4725/6/99-99-13-02-03-15/ІПК від 07.11.2018р.)

Суми страхових платежів (страхових внесків), що сплачуються юридичною особою (роботодавцем) за договорами добровільного медичного страхування працівників, включаються податковим агентом до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платників податку та оподатковуються податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на підставі п.п 164.2.16 п. 164.2 ст. 164 Кодексу, крім випадку, визначеного у п.п. «а» п.п. 164.2.16 п. 164.2 ст. 164 Кодексу, без урахування п. 164.5ст. 164 Кодексу. При цьому податковий агент, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платників податку, зобов’язаний утримати, сплатити (перерахувати) до бюджету податок на доходи фізичних осіб (військовий збір) у повному обсязі відповідно до порядку, визначеного ст. 168 Кодексу.

 

Щодо порядку оподаткування доходів, отриманих від здавання в оренду нерухомого майна

(Лист ДФСУ № 4664/0/99-99-13-01-03-14/ІПК від 02.11.2018 р.)

 

Якщо особа, яка провадить незалежну професійну діяльність нараховує (виплачує) дохід від оренди нерухомого майна фізичній особі, то оподаткування такого доходу здійснюється у порядку, визначеному п. 170.1 ст. 170 Кодексу. При цьому такій дохід не є базаю нарахування єдиного внеску.

 

В частині застосування спрощеної системи оподаткування

 

Щодо оподаткування доходів, одержаних від продажу товарів за договорами комісії і ведення книги доходів при здійсненні комісійної торгівлі

(Лист ДФСУ № 4707/П/99-99-13-01-02-14/ІПКвід 06.11.2018 р.)

У день отримання фізичною особою - підприємцем - платником єдиного податку коштів від виконання робіт (послуг) за договорами комісії, у книзі обліку доходів відображається вся сума коштів, яка надійшла на поточний рахунок платника податку та/або яку отримано готівкою, за такими договорами.

При цьому при заповненні податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця до доходу включається сума отриманої від комітента винагороди повіреного (агента), відповідно до графи 6 Книги.

Водночас, згідно з пп. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення.

 

Єдинник отримав за договором позички ОЗ: чи включати в дохід

(Лист ДФСУ № 4633/6/99-99-12-02-03-15/ІПК від 30.10.2018 р.)

Якщо у договорі позички визначено термін безоплатного користування єдинником отриманими основними засобами, і такий термін не перевищує терміну їх амортизації, то вартість таких основних засобів не включається до складу доходу, що оподатковується єдиним податком.

Останні блоги:
Онлайн курс "БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК 2022: ПОГЛИБЛЕНИЙ КУРС З АКЦЕНТОМ  НА ПСБО ТА ПКУ" (старт з 4 серпня 2022 р.)
Онлайн курс "БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК 2022: ПОГЛИБЛЕНИЙ КУРС З АКЦЕНТОМ НА ПСБО ТА ПКУ" (старт з 4 серпня 2022 р.)
ЗАПРОШУЄМО ФІНАНСОВИХ ДИРЕКТОРІВ, ГОЛОВНИХ БУХГАЛТЕРІВ, БУХГАЛТЕРІВ, ВНУТРІШНІХ АУДИТОРІВ, АУДИТОРІВ НА ОНЛАЙН...
Вебінар 26.07.2022 р. «ПОДАТКОВА ЗВІТНІСТЬ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ ЗА І ПІВРІЧЧЯ 2022 Р.: ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ В УМОВАХ ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ»
Вебінар 26.07.2022 р. «ПОДАТКОВА ЗВІТНІСТЬ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ ЗА І ПІВРІЧЧЯ 2022 Р.: ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ В УМОВАХ ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ»
ЗАПРОШУЄМО КЕРІВНИКІВ, ФІНАНСОВИХ ДИРЕКТОРІВ, ГОЛОВНИХ БУХГАЛТЕРІВ НА ВЕБІНАР: В ВПОДАТКОВА ЗВІТНІСТЬ ЮРИДИ...
Підписатися на розсилку актуальних новин

Наші послуги

  • аутсорсингові послуги
  • бухгалтерський облік
  • податковий консалтинг
  • юридичний та ринковий консалтинг
  • організація та проведення семінарів та тренінгів з питань бухгалтерського обліку та оподаткування
  • пакетні послуги
 

Про компанію

  • наша команда
  • головні цінності компанії
  • завдання роботи

 

Вартість послуг

Наші партнери

Блоги

Контактна інформація

Підписатися на розсилку актуальних новин
sci-consulting.com.ua
ТОВ "Ес.Сі.Ай.-Консалтинг"
© Copyright 2014
Стежте за нами:

Консультаційний телефон:

(063) 608-18-35
(097) 298-35-62

Розробка: Студія Любарського