ТОВ «ЕС.СІ.АЙ.-КОНСАЛТИНГ»
послуги з ведення бухгалтерського обліку та складання звітності, консультування та проведення семінарів з питань бухгалтерського обліку та оподаткування
м. Житомир, вул. Київська, 77, Бізнес-центр «Глобал», оф. 68 +38(097)-298-35-62, +38(093)-415-76-99 сайт: www.sci-consulting.com.ua e-mail: info@sci-consulting.com.ua
|
||
ПРОЕКТИ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ АКТІВ
В частині готівкового обігу
|
||
Нові розміри штрафів за порушення порядку ведення касових операційРежим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/NT4341.html
Міністерством фінансів України розроблено проект Закону України «Про деякі питання застосування фінансових санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки». Законопроектом пропонується, у разі порушення суб'єктами господарювання - юридичними особами, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які зареєстровані як підприємці, постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється господарська діяльність, норм з регулювання обігу готівки та порядку ведення касових операцій в національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються такі штрафні (фінансові) санкції: 1) за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах - у розмірі 100 відсотків від суми виявленої понадлімітної готівки; 2) за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне оприбуткування) у касах готівки - у двократному розмірі неоприбуткованої (не в повному обсязі та/або несвоєчасно оприбуткованої) суми; 3) за перевищення встановлених строків використання виданих під звіт готівкових коштів, а також за видачу під звіт готівкових коштів без повного та своєчасного звітування щодо раніше виданих коштів - у розмірі 25 відсотків виданих під звіт сум; 4) за проведення готівкових розрахунків (крім розрахунків, проведених із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій відповідно до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг") без видачі одержувачем готівкових коштів документа встановленої форми та змісту (квитанції до прибуткового касового ордера, розрахункової квитанції, іншого передбаченого законодавством документа), який підтверджує сплату особою готівкових коштів, - у розмірі 200 відсотків сплачених коштів. Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій будуть прийматися контролюючими органами на підставі матеріалів проведених ними перевірок або подань центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, фінансових органів та органів Міністерства внутрішніх справ України в установленому законодавством порядку та в розмірах, чинних на день завершення перевірок або на день одержання контролюючим органом зазначених подань. |
||
ОГЛЯД ОСТАННІХ ЗМІН ЗАКОНОДАВСТВ А ТАРОЗ’ЯСНЕНЬ МІНІСТЕРСТВ, ВІДОМСТВ ТА КОНТРОЛЮЮЧИХ ОРГАНІВ
|
||
Актуальні роз’яснення міністерств, відомств та контролюючих органів: |
||
В частині адміністрування податкових платежів |
||
Нові бюджетні рахунки для сплати податків, зборів, платежів до державного та місцевих бюджетівРежим доступу: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/348657.html У зв’язку зі зміною реквізитів бюджетних рахунків для сплати податків, зборів, платежів до державного і місцевих бюджетів, які відкриті на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998), з 11.09.2018 кошти, які сплачуватимуться платниками податків на рахунки зі старими реквізитами не будуть зараховуватись до бюджетів, а повертатимуться платникам, як нез’ясовані надходження. З метою упередження виникнення у платників податків податкового боргу та недопущення втрат бюджетів на час перехідного періоду, тобто до 11.09.2018, залишаються активними для зарахування податків, зборів та інших платежів бюджетні рахунки, відкриті на балансі Головних управлінь Казначейства в областях та м. Києві (зі старими реквізитами). Рахунки для сплати ЄСВ не змінюються і залишаються відкритими на балансі ГУ Казначейства (МФО відмінне від 899998).
|
||
В частині оподаткування податком на додану вартість
|
||
Щодо порядку складання розрахунку коригування до зведеної податкової накладної, що була складена відповідно до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), якщо товар/послуги, за якими була складена така зведена податкова накладна, починають використовуватися в оподатковуваних операціях частково (Лист ДФС № 3823/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 04.09.2018р.) |
З урахуванням норм пункту 192.1 статті 192 ПКУ та пункту 198.5 статті 198 ПКУ, якщо після складання та реєстрації в ЄРПН зведеної податкової накладної, складеної на виконання вимог пункту 198.5 статті 198 ПКУ, платник податку починає в подальшому використовувати частину товарів/послуг, за якими було складено таку зведену податкову накладну, в оподаткованих операціях у межах господарської діяльності, такий платник податку може скласти розрахунок коригування до такої зведеної податкової накладної, в якому зі знаком «-» в тих графах, заповнення яких передбачено, зазначити показники щодо товарів/послуг, які були зазначені у зведеній податковій накладній (тобто «обнулити» відповідний рядок зведеної податкової накладної). При цьому у графі 1 такого розрахунку коригування в обов’язковому порядку вказується номер за порядком рядка зведеної податкової накладної, що коригується. Другим рядком розрахунку коригування до такої зведеної податкової накладної платник податку зазначає виправлені показники обсягу товарів/послуг (обсяг товарів/послуг, що, продовжує використовуватися в негосподарській діяльності; тобто обсяг товарів/послуг, що був зазначений у податковій накладній, складеній відповідно до пункту 198.5 статті 198 ПКУ, за мінусом обсягу товарів/послуг, що почали використовуватися в оподатковуваний операціях у межах господарської діяльності). При цьому у графі 1 такого розрахунку коригування вказується новий черговий порядковий номер рядка, якого не було в зведеній податковій накладній, що коригується. У графі 2 «Причина коригування» розрахунку коригування у всіх рядках, які заповнюються у зв’язку з таким коригуванням, зазначається причина коригування «Коригування зведеної податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 ПКУ». У графі 3 «Номенклатура товарів/послуг, вартість чй кількість яких коригується» такого розрахунку коригування зазначається дата складання та порядковий номер податкової накладної, складеної згідно з пунктом 198.5 статті 198 ПКУ, яка коригується.
|
|
Щодо порядку оподаткування доходів, отриманих нерезидентом, і ПДВ операцій з постачання комісіонером послуг із організації процесу приймання платежів від користувачів за онлайн-сервіси, які належать постачальнику - нерезиденту (комітент), організації взаєморозрахунків і закріплення порядку взаємодії між постачальником - нерезидентом (комітентом) і комісіонером згідно з договором комісії (Лист ДФС № 3827/6/99-99-12-01-01-15/ІПК від 04.09.2018р.) |
Суб’єкт господарювання, який надає комісійні послуги з продажу чи придбання товарів (робіт, послуг) за рахунок і на користь нерезидента в межах своєї основної (звичайної) діяльності, під час виплати такому нерезиденту утримує і перераховує до відповідного бюджету податок із отриманого таким нерезидентом із джерел в Україні доходу із переліку, визначеного у підпункті 141.4.1 пункту 141.4 статті 141 розділу III ПКУ, у порядку, встановленому підпунктом 141.4.2 пункту 141.4 статті 141 розділу III ПКУ, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності. Базою оподаткування для товарів/послуг, що передаються/отримуються у межах договорів комісії (консигнації), поруки, довірчого управління, є вартість постачання цих товарів, визначена у порядку, встановленому статтею 188 розділу V ПКУ (пункт 189.4 статті 189 розділу V ПКУ). Дата збільшення податкових зобов'язань та податкового кредиту платників податку, що здійснюють постачання/отримання товарів/послуг у межах договорів комісії (консигнації), поруки, доручення, довірчого управління, інших цивільно-правових договорів та без права власності на такі товари/послуги, визначається за правилами, встановленими статтями 187 і 198 розділу V ПКУ.
|
|
Щодо виникнення податкових зобов’язань з ПДВ при ліквідації основних виробничих засобів (Лист ДФС № 3863/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 05.09.2018р.) |
У випадку ліквідації основних виробничих або невиробничих засобів у зв'язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили та у інших випадках ліквідації без згоди платника податку, в тому числі при викраденні, податкові зобов'язання з податку на додану вартість не нараховуються, якщо факт знищення або зруйнування документально підтверджується відповідно до законодавства.
|
|
В частині оподаткуванняподатком на прибуток |
||
Щодо коригування фінансового результату до оподаткування на суму від’ємного значення, що обліковувалось у платника єдиного податку (Лист ДФС № 3831/6/99-99-15-02-02-15/ІПКвід 04.09.2018р.) |
Платник податку на прибуток має право зменшувати фінансовий результат до оподаткування на суму від’ємного значення об’єкта оподаткування податком на прибуток, що виникає у такого платника у минулих податкових (звітних) періодах. Враховуючи викладене, а також те, що відповідно до п.п. 1 п. 297.1 ст. 297 Кодексу платники єдиного податку не є платниками податку на прибуток підприємств, фінансовий результат до оподаткування платника податку на прибуток не зменшується на суму збитку, що виник у такого платника у бухгалтерському обліку під час перебування на спрощеній системі оподаткування.
|
|
Щодо оподаткування податком на прибуток та податком на додану вартість операцій зі збільшення статутного капіталу за рахунок права вимоги та зарахування грошових вимог кредитора в обмін на корпоративні права у збільшеному статутному капіталі (Лист ДФС № 3842/6/99-99-15-02-02-15/ІПК від 04.09.2018р.)
|
Положеннями Кодексу не передбачено різниць щодо коригування фінансового результату до оподаткування по операціях із внесення майнових прав вимоги до статутного капіталу. Операція із внесення до статутного капіталу товариства грошового права вимоги в обмін на корпоративні права не підпадає під об’єкт оподаткування ПДВ.
|
|
В частині оподаткування податком з доходів фізичних осіб
|
||
Щодо сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб із доходів, нарахованих (виплачених) фізичним особам за орендовані земельні ділянки (Лист ДФС № 3833/6/99-99-13-01-01-15/ІПК від 04.09.2018р.) |
Податковий агент, який здійснює нарахування (виплату) доходів у вигляді орендної плати за земельні ділянки сільськогосподарського призначення, починаючи з 15.08.2018 року сплачує (перераховує) податок на доходи фізичних осіб до відповідного бюджету за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості). Згідно із п.п. 168.4.9. п. 168.4 ст.168 ПКУ суми податку, нараховані податковим агентом з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачуються таким податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об'єктів оренди (суборенди, емфітевзису). Юридична особа перераховує військовий збір, як за себе так і за неуповноважений відокремлений підрозділ до бюджету за своїм місцезнаходженням (реєстрації). Суми військового збору, нараховані уповноваженим відокремленим підрозділом, перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням (реєстрації) такого відокремленого підрозділу.
|
|
В частині оподаткування акцизним податком
|
||
Чи має право Товариство постачати магазинам безмитної торгівлі алкогольні напої (Лист ДФС № 3811/6/99-99-15-03-03-15/ІПК від 03.09.2018р.)
|
При наявності ліцензії на право експорту алкогольних напої Товариство має право постачати магазинам безмитної торгівлі алкогольні напої |
|
Щодо маркування марками акцизного податку підакцизних товарів, придбаних Товариством безпосередньо у виробників цих товарів та поміщених Товариством у митний режим безмитної торгівлі для реалізації на території магазину безмитної торгівлі (Лист ДФС № 3811/6/99-99-15-03-03-15/ІПК від 03.09.2018р.) |
Виробники при здійсненні операцій з реалізації алкогольних напоїв повинні забезпечити маркування підакцизних товарів марками акцизного податку згідно пункту 226.1 статті 226 Кодексу. При реалізації Товариством алкогольних напоїв магазинам безмитної торгівлі, отриманих від виробника такі підакцизні товари повніші бути марковані марками акцизного податку згідно пункту 226.1 статті 226 Кодексу щодо маркування марками акцизного податку та положення постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1251 «Про затвердження Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів».
|
|
Щодо звільнення від сплати акцизного податку у разі здійснення Товариством операцій з реалізації виробленого сидрового матеріалу для подальшого виробництва готової продукції (Лист ДФС № 3813/6/99-99-15-03-03-15/ІПК від 03.09.2018р.) |
Якщо Товариство здійснює реалізацію виноматеріалів підприємствам вторинного виноробства, які використовують ці виноматеріали для виробництва готової продукції, зазначені операції не оподатковуються акцизним податком. В інших випадках реалізація виноматеріалів оподатковується за ставками податку на виноробну продукцію, встановленими п.п. 215.3.1 п. 215.3 ст. 215 Кодексу. |
ЗАПРОШУЄМО ФІНАНСОВИХ ДИРЕКТОРІВ, ГОЛОВНИХ БУХГАЛТЕРІВ, БУХГАЛТЕРІВ, ВНУТРІШНІХ АУДИТОРІВ, АУДИТОРІВ НА ОНЛАЙН...