ТОВ «ЕС.СІ.АЙ.-КОНСАЛТИНГ»
послуги з ведення бухгалтерського обліку та складання звітності, консультування та проведення семінарів з питань бухгалтерського обліку та оподаткування
м. Житомир, вул. Київська, 77, Бізнес-центр «Глобал», оф. 68
+38(097)-298-35-62, +38(093)-415-76-99 сайт: www.sci-consulting.com.ua e-mail: info@sci-consulting.com.ua |
||
ОГЛЯД ОСТАННІХ ЗМІН ЗАКОНОДАВСТВА ТАРОЗ’ЯСНЕНЬ МІНІСТЕРСТВ, ВІДОМСТВ ТА КОНТРОЛЮЮЧИХ ОРГАНІВ |
||
Актуальні роз’яснення міністерств, відомств та контролюючих органів:
|
||
В частині фінансування страхових виплат від ФСС |
||
З 01.10.2018 р. починає діяти новий порядок фінансування страхових виплат від соцстраху Режим доступу: http://www.fse.gov.ua/fse/control/odd/uk/publish/article/958546 На офіційному сайті Фонду соціального страхування України опубліковано новий Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затверджений постановою правління ФСС від 19.07.2018 р. № 12 (далі – Порядок № 12). Новий Порядок передбачає, окрім лікарняних, декретних і допомоги на поховання, здійснення матеріального забезпечення виплат потерпілим на виробництві, передбачених абзацом 4 ч. 3 ст. 42 Закону № 1105, за такими видами: - допомога по тимчасовій непрацездатності, яка настала внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання; - виплата при тимчасовому переведенні потерпілого на легшу, нижчеоплачувану роботу; - відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних з цим ритуальних послуг. Відповідно до п. 6 Порядку № 12 заява-розрахунок для отримання матеріального забезпечення від ФСС надається страхувальником в паперовому вигляді особисто до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення, або надсилається в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП). Форма заяви-розрахунку наведена у додатку № 1 до Порядку № 12 і є єдиною для всіх страхових випадків. Страхувальник оформлює заяву-розрахунок і передає Фонду соцстраху не пізніше 5 робочих днів з дати прийняття комісією (уповноваженим) із соціального страхування рішення про призначення матеріального забезпечення. Звертаємо увагу, що нове Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності досі не опубліковано. Заява-розрахунок передбачатиме 5 додатків, у яких деталізуватимуть інформацію про: матеріальне забезпечення; допомогу на поховання; нарахування лікарняних внаслідок нещасного випадку або профзахворювання; нарахування виплат у разі переведення потерпілого на легшу, нижчеоплачувану роботу; відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних з цим ритуальних послуг. Також, слід зазначити, що з 01.01.2019 року діятиме Електронний реєстр листків непрацездатності.
|
||
В частині податкових перевірок
|
||
Оновлений план перевірок суб’єктів господарювання від ФДСУ Режим доступу: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/plani-ta-zviti-roboti/326656.html На сайті ДФСУ оприлднено черговий раз оновлений план-графік перевірок, яким були внесені зміни до: - розділу І плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб»; - розділу ІІ плану-графіка «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів». Також ДФСУ опубліковано план перевірок фізичних осіб - підприємців.
|
||
В частині оподаткування податком на додану вартість
|
||
Щодо необхідності визначення податкових зобов’язань з ПДВ при анулюванні реєстрації платника ПДВ внаслідок переходу на спрощену систему оподаткування зі сплатою єдиного податку за ставкою 5 відсотків доходу (Лист ДФСУ від 23.07.2018 р. № 3237/6/99-99-15-03-02-15/ІПК)
|
Платник ПДВ, у якого на момент анулювання реєстрації особи як платника ПДВ обліковуються товари/послуги, необоротні активи, суми податку по яких під час їх придбання були включені до складу податкового кредиту, які не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, повинен не пізніше такої дати нарахувати податкові зобов'язання за такими товарами/послугами, необоротними активами виходячи з їх звичайної ціни, визначеної на момент такого нарахування. Водночас, якщо суми ПДВ під час придбання товарів/послуг, необоротних активів не були включені до складу податкового кредиту у зв’язку з тим, що постачальник не зареєстрував податкову накладну в ЄРПН, то такі податкові зобов'язання на момент анулювання реєстрації особи як платника ПДВ не нараховуються. |
|
Щодо порядку справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та плати за землю (далі - місцеві податки) від імені нерезидента за договором доручення (Лист ДФСУ від 23.07.2018 р. № 3242/6/99-99-12-02-03-15/ІПК) |
Представник платника податків (юридичної особи - нерезидента), який діє на підставі довіреності на представництво інтересів платника податків, зобов’язаний обчислити суми місцевих податків від імені платника податків та до 20 лютого поточного року надати до контролюючого органу за місцезнаходженням об’єктів оподаткування податкові декларації (пп. 266.7.5 п. 266.7 ст. 266, п. 286.2 ст. 286 Кодексу). Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується юридичними особами за місцем розташування об’єктів оподаткування авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються у річній податковій декларації (пп. 266.9.1 п. 266.9, пп. 266.10.1 п. 266.10 ст. 266 Кодексу). Податкове зобов’язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівним частками за місцезнаходженням земельної ділянки щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останні днем податкового (звітного) кварталу (п. 287.3 ст. 287 Кодексу). У контролюючих органах за місцем розташування (реєстрації) нерухомого майна, яке є об’єктом оподаткування місцевими податками, платник податків (нерезидент) через свого представника зобов’язаний стати на облік за неосновним місцем обліку (п. 63.3 ст. 63 Кодексу). |
|
Щодо оподаткування ПДВ операцій з придбання на платній основі однієї зі сторін договору купівлі-продажу права на одностороннє розірвання такого договору (Лист ДФСУ від 25.07.2018 р. № 3254/6/99-99-15-03-02-15/ІПК) |
Операція з постачання на платній основі однією зі сторін договору купівлі-продажу права на одностороннє розірвання такого договору розглядається як операція з надання послуг, які є об'єктом оподаткування ПДВ, а вартість такої послуги включається до бази оподаткування ПДВ. |
|
Щодо особливостей оподаткування ПДВ операції з повернення постачальнику-нерезиденту імпортованого товару у зв’язку з виявленням браку (Лист ДФС від 16.07.2018 № 3130/ІПК/28-10-01-03-11) |
Операція з вивезення за межі митної території України товару, який ввозився на митну територію України у митному режимі імпорту, у зв'язку з його поверненням продавцю-нерезиденту, з поверненням нерезидентом оплати за товар, оподатковується за нульовою ставкою ПДВ, якщо таке вивезення здійснюється у митному режимі реекспорту відповідно до пункту 5 частини першої статті 86 МКУ. Операція з вивезення за межі митної території України товару, який ввозився на митну територію України у митному режимі імпорту, у зв'язку з його поверненням продавцю-нерезиденту, якщо таке вивезення здійснюється у митному режимі реекспорту, за винятком операцій з вивезення, перерахованих у пункті 5 частини першої статті 86 МКУ, підлягає звільненню від оподаткування податком на додану вартість. При цьому, якщо платник податку за такими товарами скористався своїм правом на податковий кредит і в подальшому здійснює їх вивезення у митному режимі реекспорту, то у податковому періоді, на який припадає таке вивезення, платник повинен здійснити нарахування ПДВ відповідно до п.198.5 ст.198 Кодексу.
|
|
Про порядок оподаткування ПДВ коштів, які надійшли у вигляді компенсації з оплати земельного податку (Лист ДФС від 16.07.2018 р. № 3126/6/99-99-15-03-02-15/ІПК) |
Відшкодування земельного податку та інших витрат за своєю суттю є складовою вартості послуги з оренди майна, яка є об’єктом оподаткування ПДВ, та включається до бази оподаткування ПДВ за відповідний звітний період. |
|
В частині оподаткування ПДФО |
||
Щодо компенсації витрат працівника за авансовим звітами (Лист ДФСУ від 16.07.2018 р. № 3136/6/99-99-15-02-01-15/ІПК)
|
До загального місячного (річного) оподатковуванного доходу платника податку не включаються кошти, отримані платником податку від роботодавця під звіт за умови дотримання усіх вимог, встановлених п. 170.9 ст. 170 Кодексу. Також вказаний дохід не є об’єктом оподаткування військовим збором. У випадку, якщо фізичною особою (працівником) придбання товару здійснено не за рахунок попередньо виданих юридичною особою (працедавцем) коштів під звіт, то дохід, виплачений такій фізичній особі за реалізований (проданий) товар, включається до її загального місячного (річного) оподатковуваного доходу як інші доходи та оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором на загальних підставах.
|
|
В частині оподаткування податком на прибуток |
||
Чи буде штраф, якщо декларація подана з запізненням не з вини платника податків (Лист ДФСУ від 23.07.2018 р. № 3227/6/99-99-12-02-01-15/ІПК) |
П. 102.6 ПКУ передбачена можливість збільшення граничних строків для подання податкової декларації в окремих випадках. При цьому протягом строків продовження граничних строків подання податкової декларації штрафні санкції, визначені ПКУ, не застосовуються. Окрім того, штрафні санкції, передбачені абз. 2 п. 126.1 ПКУ, не застосовуються для узгоджених сум грошових зобов'язань із граничним строком сплати 30.06.2017 р.
|
|
Щодо нарахування амортизації у податковому обліку на виробничі основні засоби, що знаходяться на консервації, капітальному ремонті, модернізації, модифікації, добудові, дообладнанні, реконструкції (Лист ДФС від 19.07.2018 р. № 3171/6/99-99-15-02-02-15/ІПК) |
Якщо на основні засоби, які призначені для використання в господарській діяльності платника податку в бухгалтерському обліку не припиняється нарахування амортизації на період виведення їх з експлуатації у зв’язку з консервацією, капітальним ремонтом, модернізацією, модифікацією, добудовою, дообладнанням, реконструкцією та іншим поліпшенням основних засобів, то в податковому обліку на них також буде нараховуватись амортизація. |
|
В частині застосування РРО |
||
Щодо оприбуткування готівкових коштів на відокремленому підрозділі (Лист ДФС від 26.07.2018 р. № 3287/6/99-99-14-05-01-15/ІПК)
|
Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. Касова книга не використовується, якщо на відокремлених підрозділах установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та/або КОРО, здійснення обліку готівки у повній сумі її фактичних надходжень проводиться на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО/занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО. |
ЗАПРОШУЄМО ФІНАНСОВИХ ДИРЕКТОРІВ, ГОЛОВНИХ БУХГАЛТЕРІВ, БУХГАЛТЕРІВ, ВНУТРІШНІХ АУДИТОРІВ, АУДИТОРІВ НА ОНЛАЙН...