ТОВ «ЕС.СІ.АЙ.-КОНСАЛТИНГ»
послуги з ведення бухгалтерського обліку та складання звітності, консультування та проведення семінарів з питань бухгалтерського обліку та оподаткування
м. Житомир, вул. Київська, 77, Бізнес-центр «Глобал», оф. 68
+38(097)-298-35-62, +38(093)-415-76-99 сайт: www.sci-consulting.com.ua e-mail: info@sci-consulting.com.ua
|
||
ОГЛЯД ОСТАННІХ ЗМІН ЗАКОНОДАВСТВА ТАРОЗ’ЯСНЕНЬ МІНІСТЕРСТВ, ВІДОМСТВ ТА КОНТРОЛЮЮЧИХ ОРГАНІВ
|
||
Актуальні роз’яснення міністерств, відомств та контролюючих органів: |
||
В частині податкових перевірок |
||
Оновлений план-графік перевірок ДФС Режим доступу: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/320874.html ДФС черговий оприлюднила внесення змін доРозділу І плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб» та Розділу ІІ плану-графіка «Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів». Розділ ІІІ та розділ IV плану-графіка залишено без змін.
|
||
В частині касових операцій
|
||
Зміни до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні Режим доступу: http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/340270.html З 01.06.2018 року вступила у дію постанова Правління Національного банку України від 24.05.2018 року № 54 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» (додається), якою внесено зміни до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 (далі – Положення № 148). Даною Постановою передбачено, що до 30 червня 2018 року (включно) суб’єкти господарювання можуть використовувати «старі» форми касових документів. Суб’єктам господарювання рекомендується, в термін до 30 червня 2018 року (включно): розробити та затвердити порядок оприбуткування готівки в касі та порядок розрахунку ліміту каси з урахуванням норм Положення про ведення касових операцій; користуватися лімітами каси установленими та затвердженими до набрання чинності цією постановою.». |
||
В частині сплати податкових платежів
|
||
Опубліковано нові рахунки з обліку надходжень до державного та місцевих бюджетів, які будуть діяти з 02.07.2018 Режим доступу: http://zt.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/ У зв’язку з запровадженням централізованої моделі виконання доходної частини бюджету, та у зв’язку з внесенням змін до Наказів Міністерства фінансів України, які регулюють порядок обслуговування казначейських рахунків та обслуговування доходів та інших надходжень державного та місцевих бюджетів, з 02 липня 2018 року змінюються реквізити бюджетних рахунків для сплати податків, зборів, платежів до державного і місцевих бюджетів, які відкриті на балансі центрального апарату Казначейства (МФО 899998). З метою упередження виникнення у платників податків податкового боргу та недопущення втрат бюджетів платникам необхідно, починаючи з 02 липня 2018 року, у розрахункових документах на сплату податків і зборів заповнювати реквізити нових бюджетних рахунків. Дані рахунки опубліковані на офіційному сайті ДФСУ.
|
||
В частиніоподаткування податком на додану вартість
|
||
Оприлюднено проект Наказу Міністерства Фінансів України, стосовно критеріїв щодо блокування податкових накладних Режим доступу: https://www.minfin.gov.ua/news/view/proekty-rehuliatornykh-aktiv-dlia-obhovorennia-?category=aspekti-roboti На офіційному сайті Міністерства фінансів України оприлюднено проект наказу «Про затвердження Критеріїв ризиковості платника податку, Критеріїв ризиковості здійснення операцій та Переліку показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку». Даним Наказом буде затверджено: 1. Критерії ризиковості платника податку; 2. Критерії ризиковості здійснення операцій; 3. Перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. У разі прийняття, цей наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування.
|
||
Щодо порядку формування податкового кредиту з ПДВ у разі здійснення операцій з придбання миючих засобів, приладів, інструментів та інвентаря для проведення прибирання приміщень у межах господарської діяльності платника (Лист ДФС від 05.06.2018 р. № 2456/6/99-99-15-03-02-15/ІПК) |
Суми ПДВ, нараховані (сплачені) платником податку у зв’язку з придбанням, зокрема миючих засобів, приладів, інструментів та інвентаря для проведення прибирання приміщень у межах господарської діяльності, включаються до складу податкового кредиту за умови наявності відповідного документального підтвердження (податкові накладні / розрахунки коригування до таких податкових накладних, зареєстровані в ЄРПН, митні декларації, інші документи, передбачені пунктом 201.11 статті 201 розділу V ПКУ). При цьому у разі якщо вартість таких придбаних товарів включається до складу вартості оподатковуваних операцій (витрати на придбання відшкодовуються покупцями у складі придбання товарів/послуг, що постачаються платником податку), то нарахування податкових зобов’язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 розділу V ПКУ та пункту 188.1 статті 188 розділу V ПКУ не здійснюється. Податкові зобов’язання визначаються за операцією з постачання оподатковуваних товарів/послуг, вартість яких враховує і вартість придбаних товарів. У разі якщо вартість придбаних товарів не включається до складу вартості оподатковуваних операцій, то нараховуються податкові зобов’язання згідно з пунктом 198.5 статті 198 розділу V ПКУ.
|
|
Щодо порядку погашення податкового боргу (Лист ДФС від 05.06.2018 р. № 2466/6/99-99-15-03-02-15/ІПК)
|
Якщо платником податку не здійснюється погашення наявного податкового боргу з ПДВ шляхом перерахування грошових коштів з розрахункового рахунку, то у такого платника податку є можливість погасити податковий борг з ПДВ за рахунок від’ємного значення податку. При цьому сума, яка задекларована у рядку 20.1 податкової декларації з ПДВ, зменшує реєстраційну суму згідно з вимогами діючого законодавства та вважається відшкодованою в рахунок погашення податкового боргу. Якщо погашення податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету, здійснюється за рахунок від’ємного значення з ПДВ, задекларованого в рядку 20.2.2 податкової декларації з ПДВ, то така сума зменшує реєстраційну суму та вважається відшкодованою в рахунок погашення податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету.
|
|
Назва покупця товарів/послуг у ПН зазначена з помилкою: як її виправити (Лист ДФС від 05.06.2018 р. № 2451/6/99-99-15-03-02-15/ІПК) |
У випадку допущення помилки у заголовній частині податкової накладної у назві покупця (отримувача) товарів/послуг постачальник (продавець) таких товарів/послуг на дату виявлення зазначеної помилки має право скласти розрахунок коригування до такої податкової накладної, в якому всі правильно заповнені реквізити заголовної частини податкової накладної повторюються, а назва покупця (отримувача) товарів/послуг, в якій допущено помилку, заповнюється без помилки. У цьому випадку графи з 1 по 13 розд. Б розрахунку коригування та розд. А, до якого вносяться узагальнюючі дані щодо сум коригування, не заповнюються (залишаються пустими). Такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН постачальником (продавцем) товарів/послуг. Водночас слід зазначити, що помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 ст. 201 розд. V ПКУ (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді (п. 201.10 ст. 201 ПКУ). Основною ідентифікацією платника податків є його індивідуальний податковий номер. Індивідуальний податковий номер слугує для ідентифікації сторін господарських операцій. Отже, випадку, якщо індивідуальний податковий номер покупця (отримувача) зазначений вірно, а в його назві допущена помилка, то така помилка не може бути єдиною підставою неприйняття податкової накладної в електронному вигляді.
|
|
В частині оподаткування акцизним податком
|
||
Щодо відображення у декларації акцизного податку обсягів пального за складеними акцизними накладними/розрахунками коригування, якщо дата їх складання та дата реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі - ЄРАН) припадають на різні звітні періоди (Лист ДФС від 04.06.2018 р. № 2444/6/99-99-15-03-03-15/ІПК) |
Відповідно до п. 231.1 ст. 231 Кодексу платник податку при реалізації пального зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати її в ЄРАН. У додатку 1 до Декларації відображаються ті акцизні накладні/розрахунки коригування до акцизних накладних, які зареєстровані в ЄРАН у тому звітному періоді, за який подається Декларація. У графі 5 додатку 11 до Декларації відображаються обсяги реалізованого пального за зареєстрованими в ЄРАН акцизними накладними, виданими отримувачу пального, розрахунками коригування до акцизних накладних. У графах 6 - 10 додатку 11 до Декларації відображаються обсяги реалізованого пального за зареєстрованими в ЄРАН акцизними накладними, які не видавалися отримувачу пального, розрахунками коригування до акцизних накладних за відповідними типами причин.
|
|
Щодо можливості для Підприємства при складанні акцизної накладної за щоденним підсумком включати до неї загальні обсяги реалізованого пального по всім власним АЗС (Лист ДФС від 05.06.2018 р. № 2447/6/99-99-15-03-03-15/ІПК) |
Суб’єкт господарювання, який реалізує пальне кінцевому споживачу (який не є платником акцизного податку), має можливість складати акцизні накладні за щоденними підсумками операцій (якщо акцизні накладні не були складені на ці операції) за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД. Відповідно до заяви про реєстрацію платником акцизного податку з реалізації пального, поданої Підприємством за формою 1-АКП, пунктам, через які здійснюється відпуск пального (три АЗС), не делеговано право щодо реєстрації акцизних накладних. Таким чином, при складанні акцизної накладної за щоденним підсумком відповідно до абзацу третього п. 231.3 ст. 231 Кодексу Підприємство має право включити до неї загальні обсяги реалізованого по всім трьом пунктам відпуску пального окремо за кожним кодом товарної підкатегорії УКТ ЗЕД.
|
|
В частині оподаткування податком на прибуток
|
||
Щодо порядку визначення податкового (звітного) періоду виробниками сільськогосподарської продукції (Лист ДФС від 05.06.2018 р. № 2473/6/99-99-15-02-02-15/ІПК)
|
З 01.01.2017 р. для цілей оподаткування податком на прибуток Кодексом не визначено поняття сільськогосподарська продукція. З урахуванням зазначеного, з 01.07.2017 р. виробники сільськогосподарської продукції визначають звітні (податкові) періоди за загальними правилами, передбаченими для платників податку на прибуток. Якщо річний дохід таких платників від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків) перевищує 20 мільйонів гривень, то застосовуються звітні (податкові) періоди - календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. Якщо річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків) не перевищує 20 мільйонів гривень, то такі платники застосовують річний звітний (податковий) період. Платники податку (у тому числі виробники сільськогосподарської продукції), у яких дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений у фінансовій звітності за 2017 рік, перевищує 20 мільйонів гривень, у 2018 році подають податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за звітні податкові періоди - квартал, півріччя, три квартали, рік.
|
|
Товари придбано у постійного представництва нерезидента: чи збільшувати фінрезультат (Лист ДФС від 04.06.2018 р. № 2443/6/99-99-15-02-02-15/ІПК)
|
Платник податку на прибуток, що формує різниці, не збільшує фінансовий результат до оподаткування податком на прибуток на суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг (крім операцій, зазначених у п. 140.2 та пп. 140.5.6 цього пункту, та операцій, визнаних контрольованими відповідно до ст. 39 Кодексу), придбаних у постійних представництв нерезидента з місцезнаходженням на території України, які зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України та є платниками податку на прибуток.
|
|
В частині застосування РРО
|
||
Щодо ведення книги обліку розрахункових операцій на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій та здійснення його ремонту або у разі тимчасового відключення електроенергії і внесення інформації до резервного РРО (Лист ДФС від 05.06.2018 р. № 2455/6/99-99-14-05-01-15/ІПК)
|
При виході з ладу РРО, у розділі 2 КОРО, суб’єкт господарювання здійснює запис за день виходу з ладу РРО про відповідні суми (графи 3 - 10) за контрольною стрічкою з початку робочого дня до моменту виходу з ладу РРО. У записах за даними фіскального звітного чека, роздрукованого після відновлення роботи на РРО, необхідно зазначити, за які попередні дати підсумовані дані у цьому фіскальному чеку. Сума готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків до початку робочого дня, вноситься суб'єктом господарювання протягом робочого дня або перебуває на місці проведення розрахунків на момент виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії, записується в корінець розрахункової квитанції з поміткою «Службове внесення». Сума готівки, що вилучається суб’єктом господарювання протягом робочого дня з місця проведення розрахунків, записується у корінець розрахункової квитанції з поміткою «Службова видача».
|
|
Інші питання бухгалтерського обліку, оподаткування
|
||
Щодо включення до переліку витрат фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, сплачених сум податків, зборів, внесків та порядку внесення виправлень до книги обліку доходів та витрат (Лист ДФС від 07.06.2018 р. № 2519/П/99-99-13-01-02-14/ІПК)
|
До витрат фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, включається сплачена сума єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Податок на доходи фізичних осіб та військовий збір належать до загальнообов’язкових податків та зборів, визначених статтею 9 ПКУ та не є витратами, необхідними для провадження незалежної професійної діяльності. Відповідно до Порядку записи у Книзі виконуються розбірливо чорнилом темного кольору або кульковою ручкою. Внесення виправлень здійснюється шляхом нового запису, який засвідчується підписом самозайнятої особи. У Книзі в електронному вигляді допускаються виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або позитивне значення. |
ЗАПРОШУЄМО ФІНАНСОВИХ ДИРЕКТОРІВ, ГОЛОВНИХ БУХГАЛТЕРІВ, БУХГАЛТЕРІВ, ВНУТРІШНІХ АУДИТОРІВ, АУДИТОРІВ НА ОНЛАЙН...