• Головна
  • Про компанію
    • Наша команда
    • Головні цінності компанії
    • Завдання роботи
  • Пакетні послуги
  • Вартість послуг
  • Наші партнери
  • Блоги
  • Контактна інформація
sci-consulting.com.ua
SCIENCE CONSCIENCE INDEPENDANCE
  • Аутсорсингові послуги
  • Бухгалтерський консалтинг
  • Податковий консалтинг
  • Юридичний та ринковий консалтинг
  • Проведення тренінгів
  • Аутсорсингові послуги
  • Бухгалтерський консалтинг
  • Податковий консалтинг
  • Юридичний та ринковий консалтинг
  • Проведення тренінгів
  • Головна
  • Про компанію
    • Наша команда
    • Головні цінності компанії
    • Завдання роботи
  • Пакетні послуги
  • Вартість послуг
  • Наші партнери
  • Блоги
  • Контактна інформація
Головна
>
Блоги

Останні роз"яснення контролюючих органів з питань бухгалтерського обліку і оподаткування - коротко про головне!

 

ТОВ «ЕС.СІ.АЙ.-КОНСАЛТИНГ»

 

послуги з ведення бухгалтерського обліку та складання звітності, консультування та проведення семінарів з питань бухгалтерського обліку та оподаткування

 

м. Житомир, вул. Київська, 77, Бізнес-центр «Глобал», оф. 68

+38(097)-298-35-62, +38(093)-415-76-99 

сайт: www.sci-consulting.com.ua 

e-mail: info@sci-consulting.com.ua

 

ОГЛЯД ОСТАННІХ ЗМІН ЗАКОНОДАВСТВА ТА РОЗ’ЯСНЕНЬ МІНІСТЕРСТВ, ВІДОМСТВ ТА КОНТРОЛЮЮЧИХ ОРГАНІВ

Актуальні роз’яснення міністерств, відомств та контролюючих органів:

В частині оплати праці

Міністерство юстиції України 16 травня 2018 року опубліковало інформацію про запровадження відкритого реєстру підприємств-боржників з виплати зарплат

Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/ua/news/pavlo-petrenko-minyust-zapustiv-vidkritij-reyestr-pidpriyemstv-borzhnikiv-z-viplati-zarplat

Міністерство юстиції в рамках проекту зі стягнення боргів з зарплат на користь працівників запустило відкритий електронний реєстр підприємств-боржників. До нього увійшли підприємства як державної, так і корпоративної форм власності. Дану інформацію можна буде перевірити через портал erb.minjust.gov.ua, де відображаються дані, про те, чи сплачує конкретне підприємства заробітну плату своїм працівникам.

Міністр юстиції Павло Петренко також наголосив на тому, що в кожному регіоні опубліковано місцеву «Дошку Ганьби злісних неплатників заробітної плати». За його словами, з 2 квітня, коли стартувала кампанія зі стягнення боргів з неплатників зарплат, почали діяти спецгрупи державних виконавців, робота яких сфокусована на виконанні таких проваджень. Також була запроваджена система моніторингу показників динаміки заборгованості.

 

В частині фінансової звітності

 

Розроблено законопроект, згідно якого передбачається внесення змін до Порядку подання фінансової звітності

Режим доступу: https://www.minfin.gov.ua/uploads/redactor/files/%D0%94%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BA%20.pdf

Мінфін на офіційному сайті оприлюднив проект постанови КМУ «Про внесення змін до Порядку подання фінансової звітності». Зокрема, пропонується внести зміни стосовно:

1) доповнення переліку підприємств, які складають фінансову звітність за МСФЗ;

2) подання фінзвітності, складеної за МСФЗ, на основі таксономії в єдиному електронному форматі;

3) подання окремими категоріями підприємств разом з фінзвітністю звіту про управління та звіту про платежі на користь державі;

4) оприлюднення фінзвітності згідно з вимогами, встановленими цим Законом;

5) подання консолідованої фінансової звітності.

Також передбачається, що датою подання фінзвітності в єдиному електронному форматі вважається дата одержання електронного повідомлення про отримання центром збору фінзвітності такої фінзвітності.

Датою подання фінзвітності в електронному форматі для розпорядників бюджетних коштів та фондів загальнообов'язкового державного соціального і пенсійного страхування вважається дата отримання повідомлення від Казначейства (органу Казначейства) про подання звітності.

 

В частині обліку податку на додану вартість

 

Щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з примусового продажу арештованого майна, шляхом проведення електронних торгів у формі аукціону

(Лист ДФС від 07.05.2018 р. № 2035/6/99-99-15-03-02-15/ІПКК)

 

При отриманні Організатором гарантійного внеску, що згідно з пунктом 1 розділу X Порядку № 2831/5 зараховується на його рахунок, податкові зобов’язання з ПДВ не визначаються і відповідно податкова накладна не складається.

Операція Організатора - платника ПДВ з постачання послуг із організації та проведення електронних торгів (у тому числі процедури продажу арештованого майна) Учаснику (переможцю електронних торгів) оподатковується ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20 відсотків. Зокрема, при здійсненні такої операції Організатор - платник ПДВ зобов’язаний визначити податкові зобов’язання з ПДВ, виходячи із суми комісійної винагороди, та скласти і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну на Учасника (переможця електронних торгів).

Водночас, якщо власником арештованого майна, що реалізується на електронних торгах у формі аукціону, є платник податку та перехід права власності на таке майно відбувається безпосередньо від платника податку до Учасника (переможця електронних торгів), то при здійсненні операції з постачання такого майна у платника податку виникає обов’язок визначити податкові зобов’язання з ПДВ, виходячи із бази оподаткування ПДВ, встановленої відповідно до пункту 188.1 статті 188 розділу V ПКУ, та скласти і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну на Учасника (переможця електронних торгів).

При цьому, оскільки Учасником (переможцем електронних торгів) не здійснюється оплата за придбане майно безпосередньо платнику податку як постачальнику і власнику такого майна, законодавчі підстави для віднесення сум ПДВ до складу податкового кредиту за такою податковою накладною, зареєстрованою в ЄРПН, в Учасника (переможця електронних торгів) відсутні.

 

Щодо заповнення розрахунку коригування до податкової накладної у випадку повернення частини авансу покупцю

(Лист ДФС від 10.05.2018 р. № 2072/6/99-95-42-03-15/ІПК)

 

У розрахунку коригування, що складається у зв’язку зі зміною кількості або ціни товарів/послуг, кожному рядку податкової накладної, що коригується, відповідає два рядки розрахунку коригування: у першому з них «обнуляється» рядок, ціна або кількість по якому змінюється; у другому - зазначаються правильні показники.

Якщо внаслідок зміни (зменшення/збільшення) кількості або ціни товарів/послуг відбувається повернення частини суми отриманого авансу/доплата, то в такому випадку складається лише один розрахунок коригування з урахуванням вищенаведених особливостей, та інший розрахунок коригування на суму зменшення/збільшення компенсації не складається.

 

Щодо порядку нарахування податкових зобов’язань з ПДВ за операціями з реалізації картонно-паперової упаковки для утилізації, які в подальшому використовуються як в оподатковуваних, так і в звільнених від оподаткування операціях

(Лист ДФС від 14.05.2018 р. № 2115/6/99-99-15-03-02-15/ІПК)

 

У разі, якщо платником податку здійснюється придбання товарів/послуг, які в подальшому використовуються як в оподатковуваних, так і в звільнених від оподаткування операціях, то за такими операціями платник податку зобов’язаний визначити податкові зобов’язання з ПДВ відповідно до статті 199 ПКУ.

Щодо порядку включення до складу податкового кредиту суми від’ємного значення та перенесення при реорганізації платника податку до правонаступника суми реєстраційного ліміту

(Лист ДФС від 14.05.2018 р. № 2120/6/99-99-15-03-02-15/ІПК)

 

Перенесення суми від’ємного значення, що підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду платника, який реорганізується, до складу податкового кредиту правонаступника здійснюється у періоді, що настає після підписання передавального акта відповідно до законодавства, в якому підтверджено таке від’ємне значення документальною перевіркою.

Крім того, пункт 2001.3 статті 2001 Кодексу також доповнено абзацом, відповідно до якого ΣНакл платника, реорганізованого шляхом приєднання, злиття, перетворення, сформована на момент державної реєстрації припинення юридичної особи, використовується під час обрахунку суми ΣНакл правонаступника такого платника податку.

Зазначені зміни до Податкового кодексу набрали чинності з 01.01.2017 р.

При цьому, заява платника податку, що є правонаступником платника податку, якого реорганізовано, подається ним у складі додатку 4 до податкової декларації з ПДВ, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 р. № 21 №Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 січня 2016 року за N 159/28289, лише після узгодження реєстраційної суми за результатами документальної перевірки контролюючим органом.

Щодо порядку визначення податкових зобов'язань з ПДВ та формування податкового кредиту при здійсненні ритмічних постачань товарів / послуг та, керуючись статтею 52 розділу II Податкового кодексу України (далі - ПКУ)

(Лист ДФС від 16.04.2018 р. № 1599/6/99-99-15-03-02-15/ІПК)

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання платником товарів у відповідності до пункту 187.1 статті 187 ПКУ буде або дата отримання попередньої оплати (авансу) від покупців, або дата відвантаження платником товарів покупцям (в залежності від того, яка з подій настала раніше) не залежно від того в рамках одного чи декількох цивільно-правових договорів відбувається перша подія.

На кожне таке повне або часткове постачання товарів, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс), платником у відповідності до пункту 201.7 статті 201 ПКУ та пункту 18

Порядку №1307 складається податкова накладна, до якої вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів.

У разі здійснення постачання товарів одному покупцю два та більше разів на місяць за одним або за різними договорами у відповідності до пункту 201.4 статті 201 ПКУ можливе складання не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведеної податкової накладної на кожного платника податку на загальну суму постачання, здійсненого протягом такого місяця.

Таким чином, дата першої події визначатиметься платником у хронологічному порядку подій (відвантажень чи оплат) по цивільно-правових договорах, укладених платником з покупцем. По факту виникнення за правилом «першої події» податкових зобов'язань у платника виникає обов'язок складення податкових накладних згідно з пунктом 201.4 або пунктом 201.7 статті 201 ПКУ.

В частині оподаткування податком на прибуток

 

Щодо коригування фінансового результату до оподаткування на суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення господарського зобов’язання та 3 % річних від простроченої суми

(Лист ДФС від 25.04.2018 р. № 1864/6/99-99-15-02-02-15/ІПК)

 

Кошти у вигляді інфляційних сум та 3 % річних за порушення господарського зобов’язання, збільшують фінансовий результат до оподаткування, якщо такі кошти нараховані на користь осіб, які не є платниками податку (крім фізичних осіб), та на користь платників податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до п. 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу

 

В частині оподаткування ЄСВ, ПДФО, військовим збором

 

Щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором доходу, отриманого платником податку - фізичною особою від юридичної особи

 (Лист ДФС від 10.05.2018 р. № 2080/6/99-99-13-02-03-15/ІПК)

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються кошти, отримані платником податку від роботодавця під звіт за умови дотримання усіх вимог, встановлених п. 170.9 ст. 170 Кодексу.

У разі, якщо фізичною особою (працівником) придбання товарів для потреб юридичної особи здійснено за рахунок власних коштів, тобто юридичною особою (працедавцем) попередньо не видавалися кошти під звіт, то сума коштів, виплачених такій фізичній особі за реалізовані (продані) товари, включається до її загального місячного (річного) оподатковуваного доходу як інші доходи та оподатковується на загальних підставах.

Згідно з Довідником ознак доходів, наведених у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, інші доходи відображаються під ознакою доходу «127».

В частині спрощеної системи оподаткування 

Щодо відображення комісіонером (платником єдиного податку 3 групи) надходження суми готівкових коштів від продажу товару комітенту у відповідних книгах обліку, які суми повинні відображати та чи буде достатнім відображення у книзі обліку доходів надходження лише суми комісійної плати

(Лист ДФС від 11.05.2018 р. № 2101/Д/99-99-14-05-01-14/ІПК)

До Книги щоденно заноситься дохід від провадження господарської діяльності, зокрема, отримана сума коштів за продані товари, виконані роботи, надані послуги, яка відображається у графі 2.

Відображення у графі 2 Книги тільки суми комісійної винагороди є підставою для застосування штрафних (фінансових) санкцій згідно з пунктом 1 Указу Президента України від 12 червня 1995 року № 436/95 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" (із змінами та доповненнями), за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки. Суми готівкових коштів, які належать комітенту, пропонуємо відображати у графі 3 Книги.

Щодо дати доходу при розрахунках через платіжний термінал на спрощеній системі оподаткування фізичною особою – підприємцем

(Лист ДФС від 26.03.2018 р. № 1217/Г/99-99-13-01-02-14/ІПК)

 

У разі використання платіжних терміналів при здійсненні розрахунків за товари (послуги) доходом фізичної особи – платника єдиного податку вважається сума, що надійшла на поточний рахунок.

При цьому датою отримання доходів є дата надходження коштів на розрахунковий рахунок платника єдиного податку.

Якщо при здійсненні розрахунків за товари (роботи, послуги) із використанням платіжних терміналів з суми виручки банком утримується комісійна винагорода за послуги з розрахункового обслуговування, то доходом фізичної особи – підприємця є повна сума виручки (з врахуванням комісії, утриманої банком).

Щодо права на бюджетне відшкодування ПДВ у разі попередньої оплати за товари/послуги

(Лист ДФС від 05.04.2018 р. № 1432/6/99-99-15-03-02-15/ІПК)

 

Датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбувалася раніше: дата списання коштів з банківського рахунку платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Відповідно до норм Кодексу при попередній оплаті за товари/послуги постачальникам у платника податку виникає право на податковий кредит, перевищення якого над податковими зобов'язаннями дає право платнику претендувати на бюджетне відшкодування цього податку.

Інші питання бухгалтерського обліку, оподаткування

Перелік показників, що визначають позитивну податкову історію платника податку, визначені ДФС та погоджені Міністерством фінансів України

(Лист ДФС від 21.03.2018 р. № 960/99-99-07-18)

Платник податків має позитивну податкову історію у випадку відповідності одному з наступних критеріїв:

обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) у поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування не перевищує 150 тисяч гривень на одного покупця - платника податку;

обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, які не підлягають наданню отримувачу (покупцю), зареєстрованих у Реєстрі за останні 6 місяців, становить більше 50 відсотків загального обсягу постачання товарів/послуг, зазначеного платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі;

товари/послуги, що постачаються (виготовляються) платником податку, а саме придбання і постачання одного товару чи послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, складають більше 50 відсотків від загальної суми постачання товарів/послуг, зазначеної платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 6 місяців;

платник податку здійснює на постійній основі, протягом будь-яких чотирьох звітних місяців з останніх шести, реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі на постачання товарів/послуг з одним і тим самим кодом товару/послуги згідно з УКТЗЕД/ДКПП, по яких обсяг постачання становить 20 відсотків від загального такого обсягу постачання;

залишкова вартість основних засобів для платників податку на прибуток на кінець звітного (податкового) періоду (звітний період обирається відповідно до пункту 137.4 та пункту 137.5 статті 137 Податкового кодексу України для певної групи платників) складає більше 1 млн. грн та відображена у звітності, по якій граничні строки подання передують календарному дню розрахунку цього показника за умови, що з 01.01.2017 р. керівник та засновник не змінювались;

наявність власних (право власності/користування), орендованих земельних ділянок становить понад 200 га включно або наявність орендованих земельних ділянок комунальної та/або державної власності площею не менше 0,5 га (станом на 01.01.2018 р.), що задекларовані до 20.02.2018 р.;

сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на одного працюючого перевищує суму ЄСВ з мінімальної заробітної платив 1,5 раза за останні 12 місяців за умови, що з 01.01.2017 р. керівник та/або засновник не змінювались;

загальна сума сплачених у попередньому звітному році сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну / розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 5 мільйонів гривень.

Останні блоги:
Онлайн курс "БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК 2022: ПОГЛИБЛЕНИЙ КУРС З АКЦЕНТОМ  НА ПСБО ТА ПКУ" (старт з 4 серпня 2022 р.)
Онлайн курс "БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК 2022: ПОГЛИБЛЕНИЙ КУРС З АКЦЕНТОМ НА ПСБО ТА ПКУ" (старт з 4 серпня 2022 р.)
ЗАПРОШУЄМО ФІНАНСОВИХ ДИРЕКТОРІВ, ГОЛОВНИХ БУХГАЛТЕРІВ, БУХГАЛТЕРІВ, ВНУТРІШНІХ АУДИТОРІВ, АУДИТОРІВ НА ОНЛАЙН...
Вебінар 26.07.2022 р. «ПОДАТКОВА ЗВІТНІСТЬ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ ЗА І ПІВРІЧЧЯ 2022 Р.: ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ В УМОВАХ ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ»
Вебінар 26.07.2022 р. «ПОДАТКОВА ЗВІТНІСТЬ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ ЗА І ПІВРІЧЧЯ 2022 Р.: ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ В УМОВАХ ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ»
ЗАПРОШУЄМО КЕРІВНИКІВ, ФІНАНСОВИХ ДИРЕКТОРІВ, ГОЛОВНИХ БУХГАЛТЕРІВ НА ВЕБІНАР: В ВПОДАТКОВА ЗВІТНІСТЬ ЮРИДИ...
Підписатися на розсилку актуальних новин

Наші послуги

  • аутсорсингові послуги
  • бухгалтерський облік
  • податковий консалтинг
  • юридичний та ринковий консалтинг
  • організація та проведення семінарів та тренінгів з питань бухгалтерського обліку та оподаткування
  • пакетні послуги
 

Про компанію

  • наша команда
  • головні цінності компанії
  • завдання роботи

 

Вартість послуг

Наші партнери

Блоги

Контактна інформація

Підписатися на розсилку актуальних новин
sci-consulting.com.ua
ТОВ "Ес.Сі.Ай.-Консалтинг"
© Copyright 2014
Стежте за нами:

Консультаційний телефон:

(063) 608-18-35
(097) 298-35-62

Розробка: Студія Любарського