• Головна
  • Про компанію
    • Наша команда
    • Головні цінності компанії
    • Завдання роботи
  • Пакетні послуги
  • Вартість послуг
  • Наші партнери
  • Блоги
  • Контактна інформація
sci-consulting.com.ua
SCIENCE CONSCIENCE INDEPENDANCE
  • Аутсорсингові послуги
  • Бухгалтерський консалтинг
  • Податковий консалтинг
  • Юридичний та ринковий консалтинг
  • Проведення тренінгів
  • Аутсорсингові послуги
  • Бухгалтерський консалтинг
  • Податковий консалтинг
  • Юридичний та ринковий консалтинг
  • Проведення тренінгів
  • Головна
  • Про компанію
    • Наша команда
    • Головні цінності компанії
    • Завдання роботи
  • Пакетні послуги
  • Вартість послуг
  • Наші партнери
  • Блоги
  • Контактна інформація
Головна
>
Блоги

Огляд останніх законодавчих змін та розяснень контролюючих органів - коротко про головне - за період 04-10.11.2019 р.

 

ТОВ «ЕС.СІ.АЙ.-КОНСАЛТИНГ» 

послуги з ведення бухгалтерського обліку та складання звітності, консультування та проведення семінарів з питань бухгалтерського обліку та оподаткування

 

м. Житомир, вул. Київська, 77, Бізнес-центр «Глобал», оф. 68

+38(097)-298-35-62, +38(093)-415-76-99

сайт: www.sci-consulting.com.ua

e-mail: info@sci-consulting.com.ua

 

 

ОГЛЯД ОСТАННІХ ЗМІН ЗАКОНОДАВСТВА ТА

РОЗ’ЯСНЕНЬ МІНІСТЕРСТВ, ВІДОМСТВ ТА КОНТРОЛЮЮЧИХ ОРГАНІВ

 

Актуальні роз’яснення міністерств, відомств та контролюючих органів:

 

В частині відшкодування витрат, пов'язаних із наданням "чорнобильської" відпустки

 

Щодо відшкодування витрат, пов'язаних із наданням "чорнобильської" відпустки (лист Мінсоцполітики від 10.10.2019 р. № 136/0/205-19)

Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/FN056281.html

Директоратом норм та стандартів гідної праці разом з Департаментом у справах ветеранів, осіб з інвалідністю та постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи Міністерства соціальної політики розглянуто запит і в межах компетенції повідомляється.

Пунктом 1 частини першої статті 21 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" працівникам з числа постраждалих громадян, віднесених до категорії 2, надається пільга з використання чергової відпустки у зручний для них час, а також отримання додаткової відпустки із збереженням заробітної плати строком 14 робочих (16 календарних) днів на рік.

Зазначена додаткова відпустка не віднесена Законом України "Про відпустки" від 15.11.96 р. N 504/96-ВР (далі - Закон N 504) до щорічних додаткових відпусток (статті 7, 8 Закону N 504), а належить до інших видів відпусток, встановлених законодавством (частина друга статті 4 Закону N 504). Ця відпустка є гарантованою державою пільгою, а тому роботодавець зобов'язаний забезпечити право працівника на відпустку впродовж календарного року.

Фінансування видатків на оплату відпустки проводиться за рахунок коштів державного бюджету на соціальний захист та соціальне забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (бюджетна програма КПКВК 2501200 "Соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи").

Відповідно до пункту 5 Порядку використання коштів державного бюджету для виконання програм, пов'язаних із соціальним захистом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.09.2005 р. N 936 (далі - Порядок) (зі змінами), оплата відпустки, яка надається працівнику згідно із Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", проводиться за місцем основної роботи (служби) громадян підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності без утворення юридичної особи, відповідно до розрахункових даних, поданих до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення (далі - уповноважений орган).

Пунктом 6 Порядку визначено, що підприємства реєструються уповноваженим органом, для чого подають не пізніше ніж за два місяці до початку кожного бюджетного року відомості про підприємство з визначенням кількості постраждалих осіб за категоріями отримувачів компенсацій та допомоги певних видів та кількості громадян, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, за формою, затвердженою Мінсоцполітики, і списки громадян із зазначенням прізвища, імені та по батькові, категорії, серії та номера посвідчення (за наявності), місця проживання (перебування), ідентифікаційного номера.

Графік відпусток громадян та розрахунок витрат для додаткової відпустки на наступний бюджетний рік подаються підприємствами до уповноваженого органу разом із зазначеними відомостями.

У разі зміни зазначених відомостей, у тому числі найменування підприємства, його місцезнаходження та розрахункових рахунків, на які перераховуються кошти, та списків громадян підприємство повідомляє протягом 20 днів наступного місяця про такі зміни відповідних розпорядників коштів.

До 25 числа місяця, за який здійснюється нарахування, підприємства подають до уповноваженого органу документи щодо розрахункових витрат, пов'язаних з виплатою компенсацій та допомоги певних видів, та реєстр отримувачів компенсаційних виплат і допомоги певних видів, де зазначаються прізвище, ім'я та по батькові, категорія, номер посвідчення, ідентифікаційний номер, відомості про нараховані виплати, суму компенсацій та вид допомоги.

Керівники підприємств несуть персональну відповідальність за своєчасність подання розрахункових документів до уповноваженого органу та правильність призначення і нарахування компенсаційних виплат та допомоги певних видів.

Отже, підприємство, дотримуючись норм Порядку, за два місяці до початку наступного бюджетного року обов'язково подає до уповноваженого органу графік відпусток працівників та розрахунок витрат для додаткової відпустки на наступний бюджетний рік, а до 25 числа місяця, за який здійснюється нарахування, - документи щодо розрахункових витрат, пов'язаних з виплатою компенсацій працівникам, та реєстр отримувачів.

Враховуючи вимоги Порядку, підприємства здійснюють нарахування працівникам, пов'язані з виплатою компенсацій та допомоги певних видів, та подають до уповноваженого органу відповідні розрахункові документи.

Порядком не передбачено відшкодування витрат підприємств, пов'язаних із вже здійсненою оплатою відпусток працівникам з числа постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи громадян.

В частині ПДВ

Щодо порядку відображення у податковій звітності з ПДВ розрахунків коригування до податкових накладних, у тому числі у разі зупинення їх реєстрації, та щодо обрахунку показника ∑Перевищ в системі електронного адміністрування ПДВ (лист ДПС від 24.10.2019 р. № 985/6/99-00-07-03-02-15/ІПК)

Якщо відбувається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг, платник податку - постачальник може зменшити податкові зобов'язання лише після реєстрації покупцем в ЄРПН відповідного розрахунку коригування.

У разі зупинення реєстрації в ЄРПН такого розрахунку коригування платник податку - постачальник може зменшити податкові зобов'язання на суму ПДВ, зазначену у ньому, після припинення процедури такого зупинення:

у разі своєчасної реєстрації в ЄРПН такого розрахунку коригування - у податковій декларації з ПДВ того звітного (податкового) періоду, в якому його складено;

у разі несвоєчасної реєстрації в ЄРПН - у податковій декларації з ПДВ того звітного (податкового) періоду, в якому його зареєстровано в ЄРПН.

Правові основи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ регулюються статтею 2001 ПКУ та регламентуються Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року N 569.

Відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу показник ∑Перевищ є складовою формули, за якою обраховується сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати в ЄРПН податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних (далі - реєстраційна сума).

Показник ∑Перевищ відображає загальну суму перевищення податкових зобов'язань, зазначених платником ПДВ у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою ПДВ, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до них, зареєстрованих в ЄРПН.

Показник ∑Перевищ розраховується ДФС автоматично після прийняття звітності від платника податку та/або реєстрації в ЄРПН податкової накладної / розрахунку коригування, та при обрахунку позитивного значення вказаного показника на таке значення зменшується реєстраційна сума такого платника. Такий розрахунок здійснюється окремо за кожний звітний (податковий) період без наростаючого підсумку.

У випадку виникнення невідповідності між показниками податкової звітності з ПДВ та даними ЄРПН з метою правильного обрахунку показника ∑Перевищ платнику податку необхідно виправити таку невідповідність шляхом подання уточнюючих розрахунків за відповідні звітні періоди згідно з пунктом 50.1 статті 50 Кодексу.

 

Щодо порядку складання податкових накладних та розрахунків коригування за операціями з постачання послуг з виконання будівельно-монтажних робіт (лист ДПС від 29.10.2019 р. № 1073/6/99-00-07-03-02-15/ІПК)

З урахуванням норм пункту 185.1 статті 185, пункту 187.1 статті 187, пунктів 198.1, 198.2 статті 198 ПКУ, право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту виникає у платника податку - покупця товарів/послуг на підставі податкової накладної, складеної з дотриманням норм податкового законодавства та зареєстрованої в ЄРПН платником податку - постачальником товарів/послуг на такого покупця на дату "першої події" за операцією з постачання товарів/послуг, показники якої відповідають первинним (бухгалтерським) документам, складеним за такою операцією.

Таким чином, податкова накладна, в якій невірно зазначено номенклатуру товарів/послуг (якщо така номенклатура на дату складання податкової накладної не відповідає первинним (бухгалтерським) документам), є такою, що складена з порушенням норм ПКУ, заважає ідентифікувати здійснену операцію, а отже суми ПДВ за такою податковою накладною не можуть бути віднесені до податкового кредиту.

Згідно з пунктом 192.1 статті 192 ПКУ, якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН. Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов'язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Помилка, допущена у номенклатурі товарів/послуг, може бути виправлена шляхом складання постачальником на дату виявлення помилки розрахунку коригування до такої податкової накладної. Після реєстрації в ЄРПН такого розрахунку коригування до податкової накладної покупець має право включити суми ПДВ, зазначені у ній, до податкового кредиту (з урахуванням терміну, встановленого пунктом 198.6 статті 198 ПКУ).

Стосовно подання уточнюючого розрахунку повідомляємо, що відповідно до пункту 50.1 статті 50 ПКУ у разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Враховуючи зазначене, якщо платником податку у звітному періоді безпідставно включено до податкового кредиту суми ПДВ на підставі податкової накладної, складеної з помилками, які заважають ідентифікувати здійснену операцію, то такий платник податку зобов'язаний подати уточнюючий розрахунок до податкової декларації з ПДВ за такий звітний період та виключити із складу податкового кредиту суми ПДВ, зазначені у такій податковій накладній. В подальшому після виправлення помилок у такій податковій накладній платник податку має право включити відповідні суми ПДВ до податкового кредиту після реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування, яким виправлені такі помилки.

 

Щодо порядку виправлення помилки, допущеної у даті складання розрахунку коригування (лист ДПС від 24.10.2019 р. № 981/6/99-00-07-03-02-15/ІПК)

Помилка, допущена у даті складання розрахунку коригування, виправленню не підлягає. Крім того, нормами податкового законодавства передбачено складання розрахунку коригування лише до податкової накладної, а тому розрахунок коригування не може бути складено до податкової накладної, яка у ситуації, описаній у зверненні, виведена в нуль (обнулена).

Постачальник має право зменшити суму податкових зобов'язань лише на підставі належним чином складеного відповідно до норм ПКУ та зареєстрованого в ЄРПН розрахунку коригування до податкової накладної (підпункт 192.1.1 пункту 192.1 статті 192 ПКУ).

Пунктом 44.1 статті 44 ПКУ визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом 1 пункту 44.1 статті 44 ПКУ.

Розрахунок коригування, який містить помилку у даті його складання, не відповідає первинним документам, на підставі яких платник формує показники податкової звітності, оскільки не дає змоги ідентифікувати операцію.

Для забезпечення правильності ведення податкового обліку та уникнення непорозумінь в частині визначення податкових зобов'язань та їх коригування платникам податків необхідно чітко дотримуватись норм чинного законодавства з питань оподаткування та правил ведення бухгалтерського обліку, у тому числі при складанні та реєстрації в ЄРПН розрахунків коригування до податкових накладних.

 

В частині акцизного податку

Щодо використання напівпричепів-цистерн, в якості пересувних акцизних складів для заправлення пальним власного рухомого складу (лист ДПС від 01.11.2019 р. № 1141/6/99-00-04-01-04-15/ІПК)

Напівпричіп-цистерна підпадає під визначення автомобільного транспортного засобу. При цьому з урахуванням підпункту 14.1.61 пункту 14.1 статті 14 Кодексу та описаного у зверненні Товариства випадку напівпричіп-цистерна, в якій переміщується та/або зберігається пальне, набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для переміщення митною територією України пального та заправлення паливних баків рухомого складу, в тому числі у разі його перевезення іншими транспортними засобами, ніж паливозаправники

Згідно з абзацом п’ятим підпункту 230.1.5 пункту 230.1 статті 230 Кодексу транспортні засоби, що використовуються для переміщення на митній території України пального або спирту етилового, не облаштовуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

 

Щодо застосуванні норм податкового законодавства щодо підакцизних товарів (лист ДПСУ від 30.10.2019 р. № 1095/6/99-00-04-02-05-15/ІПК)

Товариство зобов'язане:

- зареєструватись платником акцизного податку з реалізації пального (пп. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу);

- зареєструвати свої акцизні склади в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (пп. "б" пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу);

- виконати норми п. 12 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положеннях" Кодексу та пп. "а" пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 щодо обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та реєстрації усіх розташованих на акцизних складах резервуарів, введених в експлуатацію, витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників ті рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

- відповідно до п. 49.21 ст. 49 Кодексу за кожний встановлений Кодексом звітний період подавати податкові декларації з акцизного податку незалежне від того, чи провадив такий платник господарську діяльність у звітному періоді.

В частині єдиного податку

 

Щодо визначення доходу платника єдиного податку третьої групи (лист ДПС від 25.10.2019 р. № 1006/ІПК/04-36-12-04-21)

 

Для платників єдиного податку третьої групи (юридичних осіб) дохід визначається на підставі даних обліку (спрощеного бухгалтерського обліку) (п. 292.13 ст. 292, пп. 296.1.3 п. 296.1 ст. 296 Кодексу), який здійснюється згідно з національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку та/або іншими нормативно-правовими актами Мінфіну України з питань бухгалтерського обліку.

Відповідно до Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 15 "Дохід", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.11.1999 N 290, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14 грудня 1999 р. за N 860/4153 (далі - П(С)БО 15), дохід визнається під час збільшення активу або зменшенні зобов'язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства) за умови, що оцінку доходу може бути достовірно визначено.

Суми відшкодування збитків і компенсацій відображаються в бухгалтерському обліку у складі інших операційних доходів (п. 7 П(С)БО 15) за кредитом субрахунку 715 "Одержані штрафи, пені, неустойки".

Отримана Товариством від орендаря сума компенсації вартості завданих збитків від пошкодження автомобіля включається до доходу Товариства та оподатковується єдиним податком.

 

 

Останні блоги:
Онлайн курс "БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК 2022: ПОГЛИБЛЕНИЙ КУРС З АКЦЕНТОМ  НА ПСБО ТА ПКУ" (старт з серпня 2022 р.)
Онлайн курс "БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК 2022: ПОГЛИБЛЕНИЙ КУРС З АКЦЕНТОМ НА ПСБО ТА ПКУ" (старт з серпня 2022 р.)
ЗАПРОШУЄМО ФІНАНСОВИХ ДИРЕКТОРІВ, ГОЛОВНИХ БУХГАЛТЕРІВ, БУХГАЛТЕРІВ, ВНУТРІШНІХ АУДИТОРІВ, АУДИТОРІВ НА ОНЛАЙН...
Онлайн курс «ОБЛІК У ФОП ВІД А ДО Я» (старт з липня 2022 р.)
Онлайн курс «ОБЛІК У ФОП ВІД А ДО Я» (старт з липня 2022 р.)
ЗАПРОШУЄМО ФІЗИЧНИХ ОСІБ ПІДПРИЄМЦІВ НА ОНЛАЙН КУРС: ВОБЛІК У ФОП ВІД А ДО ЯВ В SCIENCE CONSCIENCE INDEPEND...
Підписатися на розсилку актуальних новин

Наші послуги

  • аутсорсингові послуги
  • бухгалтерський облік
  • податковий консалтинг
  • юридичний та ринковий консалтинг
  • організація та проведення семінарів та тренінгів з питань бухгалтерського обліку та оподаткування
  • пакетні послуги
 

Про компанію

  • наша команда
  • головні цінності компанії
  • завдання роботи

 

Вартість послуг

Наші партнери

Блоги

Контактна інформація

Підписатися на розсилку актуальних новин
sci-consulting.com.ua
ТОВ "Ес.Сі.Ай.-Консалтинг"
© Copyright 2014
Стежте за нами:

Консультаційний телефон:

(063) 608-18-35
(097) 298-35-62

Розробка: Студія Любарського