• Головна
  • Про компанію
    • Наша команда
    • Головні цінності компанії
    • Завдання роботи
  • Пакетні послуги
  • Вартість послуг
  • Наші партнери
  • Блоги
  • Контактна інформація
sci-consulting.com.ua
SCIENCE CONSCIENCE INDEPENDANCE
  • Аутсорсингові послуги
  • Бухгалтерський консалтинг
  • Податковий консалтинг
  • Юридичний та ринковий консалтинг
  • Проведення тренінгів
  • Аутсорсингові послуги
  • Бухгалтерський консалтинг
  • Податковий консалтинг
  • Юридичний та ринковий консалтинг
  • Проведення тренінгів
  • Головна
  • Про компанію
    • Наша команда
    • Головні цінності компанії
    • Завдання роботи
  • Пакетні послуги
  • Вартість послуг
  • Наші партнери
  • Блоги
  • Контактна інформація
Головна
>
Блоги

Огляд останніх законодавчих змін та роз"яснень контролюючих органів - коротко про головне - за період 25-31.03.2019 р.

 

ТОВ «ЕС.СІ.АЙ.-КОНСАЛТИНГ»

 

послуги з ведення бухгалтерського обліку та складання звітності, консультування та проведення семінарів з питань бухгалтерського обліку та оподаткування

 

м. Житомир, вул. Київська, 77, Бізнес-центр «Глобал», оф. 68 

+38(097)-298-35-62, +38(093)-415-76-99

сайт: www.sci-consulting.com.ua 

e-mail: info@sci-consulting.com.ua

 

ОГЛЯД ОСТАННІХ ЗМІН ЗАКОНОДАВСТВА ТА

РОЗ’ЯСНЕНЬ МІНІСТЕРСТВ, ВІДОМСТВ ТА КОНТРОЛЮЮЧИХ ОРГАНІВ

Актуальні роз’яснення міністерств, відомств та контролюючих органів: 

В частині перевірок контролюючих органів 

Критерії, відповідно до яких Держпраці буде проводити перевірки

Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatoni-praci-promislovoosti-naselennya-zajnyatosti-ta-pracevlashtuvannya-osib-z-invalidnistyu-zahodiv-derzhavnogo-girnichogo-naglyadu-derzhavnoyu-sluzhboyu-z-pitan-praci

Уряд затвердив Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, заходів державного гірничого нагляду Державною службою України з питань праці.

Дані критерії затверджені постановою КМУ від 06.02.2019 р. № 223 «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства у сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, заходів державного гірничого нагляду Державною службою з питань праці».

Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику та визначається періодичність проведення перевірок Держпраці:

1. У сферах зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю:

- порушення суб’єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення;

- застосування праці іноземців або осіб без громадянства та осіб, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо надання статусу біженця, протягом останніх двох років, що передують плановому періоду;

- порушення суб’єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю;

- одержання суб’єктом господарювання державної допомоги у вигляді пільг з оподаткування, поворотної та безповоротної фінансової допомоги, цільової позики, дотації за рахунок сум адміністративно-господарських санкцій та пені, що надходять до державного бюджету за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю.

2. У сферах охорони праці, промислової безпеки, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення:

- наявність у суб’єкта господарювання об’єктів підвищеної небезпеки, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що не виведені з експлуатації в установленому порядку, протягом останніх п’яти років, що передують плановому періоду;

- здійснення суб’єктом господарювання експлуатації об’єктів підвищеної небезпеки, застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки протягом останніх п’яти років, що передують плановому періоду;

- виконання суб’єктом господарювання робіт підвищеної небезпеки протягом останніх п’яти років, що передують плановому періоду;

- використання у діяльності суб’єкта господарювання шкідливих речовин III або IV класу небезпеки протягом останніх п’яти років, що передують плановому періоду;

- порушення вимог законодавства у сфері діяльності, пов’язаної з об’єктами підвищеної небезпеки, вимог законодавства з питань гігієни праці, застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, виявлені за результатами заходів державного нагляду (контролю), проведених протягом останніх п’яти років, що передують плановому періоду;

- порушення вимог законодавства у сфері охорони праці, промислової безпеки, поводження з вибуховими матеріалами, виявлені за результатами заходів державного нагляду (контролю), проведених протягом останніх п’яти років, що передують плановому періоду;

- порушення вимог законодавства з охорони праці щодо розслідування нещасного випадку, виявлені за результатами заходів державного нагляду (контролю), проведених протягом останніх п’яти років, що передують плановому періоду;

- настання нещасних випадків, наявність випадків гострого або хронічного професійного захворювання у працюючої особи суб’єкта господарювання протягом останніх п’яти років, що передують плановому періоду.

3. У сфері здійснення державного гірничого нагляду: порушення вимог законодавства, правил і норм щодо проведення робіт, пов’язаних з геологічним вивченням надр, їх використанням та охороною, а також використанням і переробкою мінеральної сировини, що виявлені протягом останніх п’яти років, що передують плановому періоду.

 

 26 березня 2019 року ДФСУ оприлюднила план оновлений перевірок

Режим доступу: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/plani-ta-zviti-roboti/367929.html

На сайті ДФС представлено чергові зміни документальних планових перевірок, які внесено до Розділу IV плану-графіка «Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» з урахуванням коригування (березень 2019 року).

  В частині допомоги з ТВП 

Щодо роботи електронного реєстру листків непрацездатності

Режим доступу: https://eba.com.ua/elektronnyj-reyestr-lystkiv-nepratsezdatnosti-maye-zapratsyuvaty-z-oseni/

Свою роботу електронний реєстр листків непрацездатності розпочне з осені. На підставі Постанови КМУ «Про утворення електронного реєстру листків непрацездатності», яка прийнята урядом 28 листопада 2018 р. реєстр буде діяти як система накопичення, зберігання та використання інформації про видані, продовжені та обліковані листки непрацездатності з використанням інформаційної інфраструктури реєстру застрахованих осіб державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. За допомогою даної системи електронний листок непрацездатності можна буде оформити з будь-якого засобу інформатизації: комп’ютеру, планшету або смартфону.

Для роботодавця буде створено персональний кабінет в системі – для обліку та відслідковування статусу лікарняних працівників. За допомогою даної системи в будь-який момент можна буде зайти та в онлайн режимі перевірити по номеру лікарняного, коли його було відкрито, на який період тощо. 

В даному Реєстрі планується два окремих блоки – щодо непрацездатності та щодо медичних висновків (де буде оцифрована інформація з медичних книжок), що допоможе розділити функціонал між лікарями та соціальними службами. Іншими словами, медичну та фінансову складову. Крім того, в планах розробити єдину форму для медичних довідок.

 

В частині оподаткування податком на додану вартість 

Перспективне законодавство щодо блокування податкових накладних

Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-vnesennya-zmin-do-punktu-3-poryadku-zupinennya-reyestraciyi-podatkovoyi-nakladnoyi-rozrahunku-koriguvannya-v-yedinomu-reyestri-podatkovih-nakladnih

Уряд затвердив Проект змін до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким, зокрема, встановлено ознаки, у разі відповідності яким реєстрація податкових накладних не зупиняється.

Рішення прийняте для упередження ризиків штучного використання несумлінними платниками податку таких ознак.

Актом запроваджено обов’язкове проведення моніторингу під час реєстрації розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (без перевірки на відповідність «відсікаючим» ознакам), а «відсікаючі» ознаки скориговано.

Проектом постанови пропонується пп. 2 п. 3 Порядку зупинення доповнити додатковими умовами, а саме в загальному обсягу постачання за поточний місяць, який має становити менше 500 тис. гривень та на одного покупця сума такого обсягу не перевищує 50 тис. гривень, сума ПДВ (крім суми ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України), сплаченого у попередньому місяці, має складати більше 20 тис. гривень.

В свою чергу, пп. 3 п. 3 Порядку зупинення доповнити додатковою умовою, яка одночасно виконується з діючою (D > 0,05, Р<Рм×1,4), відповідно до якої загальна сума сплаченого за останні 12 календарних місяців податку на додану вартість (крім суми ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) становить більше 400 тис. гривень.

 

Щодо порядку оподаткування ПДВ операцій з постачання юридичних послуг, що постачаються нерезидентом резиденту (фізичній особі - підприємцю - платнику єдиного податку 3 групи за ставкою 5 відс.), місце постачання яких розташоване на митній території України

(Лист ДФСУ від 25.03.2019 р. № 1242/6/99-99-15-02-03-15/ІПК)

Порядок оподаткування ПДВ операцій з постачання зазначених у зверненні послуг безпосередньо залежить від місця їх постачання.

Отримувач послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване на митній території України, нараховує податок за основною ставкою податку на базу оподаткування, визначену згідно з пунктом 190.2 статті 190 розділу V ПКУ.

При цьому у разі, якщо отримувача послуг не зареєстровано як платника ПДВ, то такий отримувач послуг (в тому числі суб’єкт господарювання, що перебуває на спрощеній системі оподаткування, яка не передбачає сплату ПДВ) зобов’язаний подати до контролюючого органу розрахунок податкових зобов'язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник ПДВ, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України, за формою затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 р. № 21.

 

Щодо порядку застосування ставки ПДВ для операцій з постачання на митній території України медичних виробів, а також складових частин до таких виробів

(Лист ДФС від 25.03.2019 р.

№ 1228/6/99-99-15-03-02-15/ІПК)

Операції з постачання на митній території України та/або ввезення на митну територію України медичних виробів підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою податку у розмірі 7 відс. за умови, що такі медичні вироби:

- дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і , застосування в Україні;

- відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність.

У разі якщо при здійсненні операцій з постачання на митній території України та/або ввезення на митну територію України медичних виробів не дотримано хоча б однієї із зазначених умов, а також у випадку якщо зазначені у зверненні вироби не належать до категорії медичних виробів, операції з постачання таких медичних виробів, зазначених у зверненні виробів та їх ввезення на митну територію України оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20 відсотків.

 

Щодо виправлення помилок, які допущені в полях верхньої лівої частини податкової накладної

(Лист ДФС від 22.03.2019 р.

№ 1222/6/99-99-15-03-02-15/ІПК)

 

Помилки, допущені у даті складання податкової накладної та її порядковому номері, виправленню не підлягають.

Помилки, допущені у полях верхньої лівої частини податкової накладної, виправляються розрахунком коригування з урахуванням таких особливостей:

- у полі "Дата складання" зазначається дата, на яку було виявлено таку помилку;

- у заголовній частині розрахунку коригування - дані із заголовної частини податкової накладної з помилковим даними;

- у розділі Б - зі знаком "-" (виводяться в "0") відповідні показники усіх рядків податкової накладної, що коригується (кількість, обсяг постачання та сума ПДВ). При цьому у графі 2.1 зазначається код причини коригування 103 (повернення товару або авансових платежів).

Щодо застосування штрафних санкцій, передбачених пунктом 1201.1 статті 1201Податкового кодексу України (далі - ПКУ) за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних (далі - податкові накладні) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН)

(Лист ДФС від 22.03.2019 р.

№ 1204/6/99-99-15-03-02-15/ІПК)

Пунктом 1201.1 статті 1201 ПКУ передбачено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 ПКУ, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 ПКУ покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів.

 

Щодо визначення суми ПДВ при ліквідації основних виробничих або невиробничих засобів

(Лист ДФС від 22.03.2019 р.

№ 1203/6/99-99-15-03-02-15/ІПК)

У випадку ліквідації основних засобів у зв’язку з їх розібранням або перетворенням у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням, платник податку не нараховує податкові зобов'язання з податку на додану вартість (в тому числі, відповідно до норм пункту 198.5 статті 198 ПКУ) у випадку подання контролюючому органу належним чином оформленого акта на списання основних засобів за формою, встановленою наказом Міністерства статистики України "Про затвердження типових форм первинного обліку" від 29 грудня 1995 року N 352, або за довільною формою, за умови, що такий документ міститиме всю необхідну інформацію, яка дозволяє ідентифікувати операцію, та матиме належні реквізити первинного документа. Незалежно від форми складання документа на списання основних засобів такий документ має підтверджувати факт знищення, розібрання або перетворення основних засобів в інший спосіб, внаслідок чого основний засіб не може використовуватися за первісним призначенням.

 

Щодо оподаткування гуманітарного товару (автомобіля)

(Лист ДФС від 22.03.2019 р.

№ 1181/6/99-99-15-01-01-15/ІПК)

Відповідно до підпункту 197.1.3 пункту 197.1 статті 197 Кодексу звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання, зокрема, легкових автомобілів для інвалідів уповноваженому органу виконавчої влади з їх оплатою за рахунок коштів державного чи місцевих бюджетів та коштів фондів загальнообов'язкового державного страхування, а також операції з їх безоплатної передачі інвалідам.

Згідно з підпунктом 197.1.15 пункту 197.1 статті 197 Кодексу звільняється від оподаткування ПДВ надання благодійної допомоги, зокрема безоплатне постачання товарів/послуг благодійним організаціям, утвореним і зареєстрованим відповідно до законодавства, а також надання такої допомоги благодійними організаціями набувачам (суб’єктам) благодійної допомоги відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації.

Під безоплатним постачанням слід розуміти постачання товарів/послуг благодійним організаціям та набувачам благодійної допомоги без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації. У разі недотримання умов, визначених цим підпунктом, такі операції оподатковуються на загальних підставах.

 

В частині оподаткування податком на прибуток

 

Щодо оподаткування податком на прибуток поворотної фінансової допомоги наданої засновником підприємства - юридичною особою та неповерненої на кінець звітного періоду

(Лист ДФС від 26.03.2019 р.

№ 1260/6/99-99-15-02-02-15/ІПК)

Кодексом не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, що виникають за операціями з отримання фінансової допомоги на поворотній основі.

Такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при формуванні фінансового результату до оподаткування.

 

В частині оподаткування податком з доходів фізичних осіб, військовим збором 

Щодо утримання податку на доходи нерезидента у вигляді штрафів та пені, сплачених на користь нерезидента у разі порушення правил здійснення господарської діяльності

(Лист ДФС від 21.03.2019 р.

№ 1137/6/99-99-15-02-02-15/ІПК)

 

Резидент під час виплати на користь нерезидента штрафів, пені, неустойки має утримати податок за ставкою 15 відсотків або за меншою ставкою згідно з положеннями діючого міжнародного договору від їх суми.

Щодо застосування правила міжнародного договору України при звільненні від оподаткування у звітному (податковому) році з отриманням довідки після закінчення звітного (податкового) року

(Лист ДФС від 20.03.2019 р.

№ 1115/6/99-99-15-02-02-15/ІПК)

 

Довідку за попередній звітний податковий період (рік) можна використовувати як підставу для звільнення (зменшення) від оподаткування у звітному (податковому) році за умови подання нерезидентом довідки за цей звітний податковий період (рік) після закінчення цього звітного (податкового) року.

У разі неподання нерезидентом довідки відповідно до п. 103.4 ст. 103 Кодексу доходи нерезидента із джерелом їх походження з України підлягають оподаткуванню відповідно до законодавства України з питань оподаткування (п. 103.10 ст. 103 Кодексу).

В частині використання РРО 

Щодо використання реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО) при перевищенні платниками єдиного податку у календарному році обсягу доходу понад 1 000 000 гривень

(Лист ДФС від 22.03.2019 р.

№ 1180/6/99-99-14-05-01-15/ІПК)

 

У разі перевищення у календарному році обсягу доходу понад 1 000 000 гривень застосування РРО для такого платника єдиного податку другої групи (фізичної особи - підприємця) є обов’язковим з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення.

Якщо оплата за реалізовані товари (послуги), згідно з договором здійснюється виключно у безготівковій формі через установи банку, застосування РРО є необов’язковим.

Щодо отримання готівки від кур’єрської служби доставки у разі її перерахування, як післяплати за товар

(Лист ДФС від 22.03.2019 р.

№ 1180/6/99-99-14-05-01-15/ІПК)

 

Якщо підприємство отримує готівку у відділенні кур’єрської служби доставки, за раніше відправлений товар, і споживач через службу доставки перерахував післяплату за придбаний товар, зазначена операція не потребує проведення через РРО.

Разом з тим, підприємство зобов’язане у день отримання оплати відображати у відповідній книзі суму доходу, отриманого від реалізації товару.

Щодо питання виправлення орфографічних помилок при оформленні довідки про опломбування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО)

(Лист ДФС від 21.03.2019 р.

№ 1147/6/99-99-14-05-01-15/ІПК)

У разі встановлення орфографічних помилок у довідці про опломбування РРО, суб’єкту господарювання для їх виправлення необхідно звернутися до ЦСО, з яким укладено договір про технічне обслуговування та ремонт РРО.

В частині оподаткування акцизним податком 

Щодо оподаткування гуманітарного товару (автомобіля)

(Лист ДФС від 22.03.2019 р.

№ 1181/6/99-99-15-01-01-15/ІПК)

 

Відповідно до підпункту 213.3.9 пункту 213.3 статті 213 Кодексу до операцій з підакцизними товарами, які не підлягають оподаткуванню, належать, зокрема, операції з ввезення на митну територію України підакцизних товарів (продукції) (крім алкогольних напоїв і тютюнових виробів), як міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою Уфаїни, або як гуманітарної допомоги, наданої згідно з нормами Закону № 1192.

Отже, згідно з підпунктом 213.3.9 пункту 213.3 статті 213 Кодексу, якщо згаданий в запиті автомобіль визнається гуманітарною допомогою, наданої згідно з нормами Закону № 1192, то операції з ввезення такого автомобіля на митну територію України не підлягатимуть оподаткуванню акцизним податком.

Останні блоги:
Онлайн курс "БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК 2022: ПОГЛИБЛЕНИЙ КУРС З АКЦЕНТОМ  НА ПСБО ТА ПКУ" (старт з серпня 2022 р.)
Онлайн курс "БУХГАЛТЕРСЬКИЙ ОБЛІК 2022: ПОГЛИБЛЕНИЙ КУРС З АКЦЕНТОМ НА ПСБО ТА ПКУ" (старт з серпня 2022 р.)
ЗАПРОШУЄМО ФІНАНСОВИХ ДИРЕКТОРІВ, ГОЛОВНИХ БУХГАЛТЕРІВ, БУХГАЛТЕРІВ, ВНУТРІШНІХ АУДИТОРІВ, АУДИТОРІВ НА ОНЛАЙН...
Онлайн курс «ОБЛІК У ФОП ВІД А ДО Я» (старт з липня 2022 р.)
Онлайн курс «ОБЛІК У ФОП ВІД А ДО Я» (старт з липня 2022 р.)
ЗАПРОШУЄМО ФІЗИЧНИХ ОСІБ ПІДПРИЄМЦІВ НА ОНЛАЙН КУРС: ВОБЛІК У ФОП ВІД А ДО ЯВ В SCIENCE CONSCIENCE INDEPEND...
Підписатися на розсилку актуальних новин

Наші послуги

  • аутсорсингові послуги
  • бухгалтерський облік
  • податковий консалтинг
  • юридичний та ринковий консалтинг
  • організація та проведення семінарів та тренінгів з питань бухгалтерського обліку та оподаткування
  • пакетні послуги
 

Про компанію

  • наша команда
  • головні цінності компанії
  • завдання роботи

 

Вартість послуг

Наші партнери

Блоги

Контактна інформація

Підписатися на розсилку актуальних новин
sci-consulting.com.ua
ТОВ "Ес.Сі.Ай.-Консалтинг"
© Copyright 2014
Стежте за нами:

Консультаційний телефон:

(063) 608-18-35
(097) 298-35-62

Розробка: Студія Любарського